Annons:
Etiketthumor
Läst 2455 ggr
Aleya
2016-05-01 08:58

Elvis the Siames

Jag bara älskar detta klippet med Elvis. Han ger sig inte. Och hans jam är så fantastiskt. Måste dela med mig av denna video som gör då mig glad.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Aleya
2016-05-01 08:59
#1

Och det finns en del två med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

kalindas
2016-05-01 13:58
#2

Många "jag älskar dej matte!" jamande där! 😍
Sen den blicken! Skatan och även min älskade Spokie är/var de som verkligen kan ge en den blicken.

/Elisa

Aleya
2016-05-01 14:03
#3

#2 ja oh ja. Siameser gör mig så glada då jag tänker på en första katten jag älskade. En siames som heter Putte. Han var min mormors. Nu är båda tyvärr borta men kattintresset lever vidare. Och jag hoppas att kanske en dag i framtiden få ha en underbar siames själv. Just nu har mamma alla katter och det är vanliga bönder. Men dom är lika söta och fina för det. Men siameser är speciella. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

kalindas
2016-05-01 14:06
#4

#3
Har ju både ock här hemma och även om jag älskar mina huskatter och de mig, så är det nåt speciellt med dessa raser.
Huskatterna tittar en sällan direkt i ögonen och även om de pratar mycket så svarar de sällan på tilltal.
Orientalerna tittar en djupt in i ögonen, svarar på tilltal och hela natten ligger de tätt intill och sover.
Elliot vill helst att jag ska krama honom hela natten. 
De kryper mer under skinnet helt enkelt…

/Elisa

burmamys
2016-05-01 15:26
#5

Underbara klipp! Siamesen Elvis pratar på nästan samma sätt som min burmakatt Simon, enda skillnaden är att Simon petar mig i ansiktet med tassen och trycker sin nos mot min näsa också. Saga och Sindra pratar precis som Elvis, och trampar då gärna omkring på mig och spinner. Tror det är de sydostasiatiska generna som ju siameser, burmakatter och korater delar. Härligt personliga katter ❤

Aleya
2016-05-01 16:35
#6

#4 då är mina huskatter otroligt konstiga. Dom gör det du skrev att dom ofta inte gör. 😂 dom svarar på tilltal och nästan kräver ögonkontakt av en. 😁och sover som om dom vore ett klister på en. Så det är ju kul att dom är lite knäppa. ☺ Men den där Putte var en enmanskatt eller två. Det var sina ägare han mest var upp på. Och en kul historia var att han var utekatt och min mormor for och letade han (hon cyklade) och hitta han. Och han hoppade upp på axeln och åkte cykel hem. 😊 #5 hade vart kul att höra dina underbara katter. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
burmamys
2016-05-01 16:41
#7

Ja men huskatter kan ju vara så olika!😉 Har funderat på att spela in ett litet klipp med mina gosproppar men har för mig att man måste ha en Youtubekanal för att kunna länka till videoklipp på iFokus och helt enkelt blivit lite lat av den anledningen. Men men, det blir nog av ändå så småningom!

Aleya
2016-05-01 16:43
#8

#7 helt klart. Jag har haft otroligt tur med lättlärda och ganska sociala katter. Jo det måste man nog ha. Annars kan du ju testa lägga upp det som fil och se om det funkar. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Axelo1
2016-05-04 02:09
#9

Väldigt fint klipp, avspeglar verkligen den personlighet som siameser har :)

Upp till toppen
Annons: