Annons:
Etiketthobby
Läst 3295 ggr
[patricialaxen]1
2016-04-06 22:58

Puppia kattselar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Ska försöka mig på att ta ut katterna på promenader i vår & sommar och vill investera i varsin rejäl och fin sele. 

Har fastnat för märket Puppia och har sett att många använder dem till siameser, problemet är bara att båda mina katter har för litet halsmått för storlekstabellerna.

(Halsen på de flesta Puppia-selarna går inte att reglera.)

Båda katterna har mellan 21-23 cm om man mäter lite längre ner mot skulderbladen, men storlek S har ett halsomkrets på 27 cm.  Magen däremot passar storlek S på bägge. 

Har ni som köpt dessa selar köpt storlek XS? 

De känns på gränsen till för små för en vuxen katt med tanke på att små chihuahuor brukar ha den storleken? 

Tacksam för hjälp! :)

Annons:
NatasjaHemby
2016-04-06 23:21
#1

Jag har XS på mina två tjejer. Den ena är lång, slank och väger lite över 3 kilo. Den andra är något kortare i kroppen, nätt och väger ca 2,8 kilo. Det finns massa utrymme kvar att spänna ut runt magen, så selarna hade garanterat passat större katter också. Runt halsen sitter de ledigt, glappar inte men sitter inte heller åt. Tack vare att man kan spänna in magremmen kan de inte backa ur selen även om det är utrymme kvar vid halsen.

SE*Simbelmynes

Jossefina
2016-04-07 00:57
#2

Jag började med selar från puppia och evita för de kändes så mjuka å goa. Men min erfarenhet är nu att en helt vanlig klassisk sele i band är mycket bättre. katterna gillar dom bättre. De väger mindre, stör kattens rörlighet mindre, går inte att krypa ur på samma sätt som de två förstnämnda. En reflektion från en som prövat lite olika :)

Upp till toppen
Annons: