Annons:
Etikettutställning
Läst 2693 ggr
Truffles
3/19/16, 10:52 AM

Favoritdomare?

Hej! Vi har ombetts inkomma med förslag på vilka domare vår klubb ska bjuda in till vår nästa utställning, svenska som utländska. Då jag själv är relativt ny och ännu inte träffat så väldigt många domare och ännu ingen vid flera tillfällen så har jag inte ännu någon självklar favorit, men funderar på hur ni andra och mer erfarna tänker. Har ni någon "favorit" (vem?) och kanske också dess motsats? Vad är det som gör den domaren bra och vice versa?

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Annons:
[SEQJOUZ]
3/19/16, 2:09 PM
#1

Ett litet förslag är att ni som svarar gör det via PM så lämnar vi inte ut domarna offentligt även om d är positivt för vissa nämner vi inte 😉 kan vara lite känsligt 😊😉 jag skriber till dig dem inom kat IV som är mina favvisar 😄

Truffles
3/19/16, 9:03 PM
#2

Hm, tänkte inte på det SEQJOUZ. Jag vill självklart inte att någon domare som ev skulle läsa här ska känna sig utpekad på ett negativt sätt! Så skriv endast om domare ni gillar och vad de gör som ni uppskattar. Då blir det ju endast positivt att omnämnas här. ☺

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

MissMaven
3/21/16, 4:21 PM
#3

Jag gillar Michael Edström, han är alltid snäll och rättvis och go med katterna och för mig är hans åsikter om vår ras fortfarande de viktigaste jag hört. Veikko Saarela är också alltid positiv och  berättar och förklarar.

Jag gillar när domare pratar mycket och visar katterna fint för publiken och är trevliga och förklarar saker. Pia Nyrup (DK) tycker jag förklarar mycket väl och är otroligt trevlig och snäll mot katter. Marteinn Tausen gillade jag, och Dorte Kaae och Anne Veland också. Caroline Stoa och Thea Friskovec var roliga att lyssna på och snälla mot katter.

Det finns många bra domare, men jag har  inte sett så många som vissa andra gjort! En hel del som man ser smälter när de får en katt på bordet och det är ett tecken för mig att de gillar katter och det som de gör; de är så positiva och kärleksfulla och både ägaren och katterna blir glada! 🙂

Jag skulle säga att de flesta (minst 75%) som mina katter haft som domare eller som jag sett döma andras katter tyckte jag om (som domare) och skulle gärna se dem döma igen. 🙂

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Truffles
3/21/16, 6:58 PM
#4

Tack för ditt svar Jelena!

Ja! Visst vill vi väl se domare som vill göra just det de gör - träffa katter!

Jag uppskattar också när en domare tar sig tid att prata till och förklara för både ägaren och publiken om katterna - hur ska man som publik annars kunna lära sig något. :-)  Så tack för tipsen.

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Upp till toppen
Annons: