Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2347 ggr
JosseFeu
2/9/16, 11:58 PM

Oriental/siameskattungar i Göteborgsområdet

Hej! Jag är intresserad av att skaffa en lekkamrat åt min snart 3-åriga cornish rex-kille och undrar således om det finns några lediga oriental/siames-kattungar eller planerade sådana runt Göteborgstrakten. För mig står just nu valet mellan sphynx, devon rex eller oriental/siames då jag gillar dessa rasers sociala temperament och jag även tror att de skulle passa bra ihop med min energifyllda grabb här hemma :) ps. Om ni vill får ni gärna berätta litet om rasen, såntdär en kanske inte hittar i vanliga rasbeskrivningar osv. Vänliga hälsningar, Josefina

Annons:
Mewz
2/10/16, 8:36 AM
#1

En oriental/siames skulle passa alldeles förträffligt med en cornish. Det är samma modell av katt. Lika aktiva och närhets/värmeälskande.

Vet inte om Linda (Golden Siamz) har några kvar.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

kalindas
2/10/16, 8:44 AM
#2

Barbro Carlsson på Zamirs katteri i Falkenberg har ett par leveransklara pojkar. En lilavit oriental och vitfläckssiameser.
Skicka PM så får du hennes telefonnr.

/Elisa

Liltith
2/10/16, 1:41 PM
#3

Planerar för orientalkull senare i vår och har en sphynxkull på jäsning med beräknad nedkomst i slutet på mars.

[SEQJOUZ]
2/10/16, 5:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

SE* Utopia Nova i Helsingborg planerar kull som kommer i april. Mamma till kullen är min uppfödning SE* Qjou'z Ciqala OSH a03 💜

JosseFeu
2/10/16, 11:08 PM
#6

Åh tack alla för fina tips! <3 Tror efter  en del funderingar att en siames är precis vad jag letar efter! Har dock ett svagt minne från en utställning jag besökte, precis innan jag skaffade Allan (min nuvarande cornish-kille) att en kvinna pratade i något negativa termer om rasen, t.ex. nämnde hon att de ofta hetsåt osv. (vilket naturligtvis fått mig att tveka ang. rasen). Men jag tycker verkligen att de är helt fantastiskt vackra katter.. vad säger ni om detta? Är rasen frisk? Jag och Allan vill ha vår framtida familjemedlem hos oss helst i många år framöver :) Kramar!

Annons:
JosseFeu
2/10/16, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är förresten killen som söker buskamrat:

kalindas
2/11/16, 9:02 AM
#8

Tycker inte de hetsäter värre än andra katter. Med bra mat så blir de precis lika gamla och friska som övriga katter. Ger man torrfoder bör man på alla katter ge burkmat med extra vätska upptill för att skydda njurarna.
Sen får man hålla koll på deras tandhälsa, men det gäller ju även din cornish. 🙂
Så, nej de är inte känsligare eller sjukare än andra raser.

/Elisa

[SEQJOUZ]
2/11/16, 10:39 AM
#9

Hm…verkar inte som kvinnan du pratade med hade så stor erfaremhet av vår ras och mycket tråkigt tycker jag att höra att hon säger saker om dem som inte stämmer utan är allmänt för alla katter och bundet till individ. Mina katter har från det dem börjar äta fri tillgång till torrfoder och får morgon o kväll kött/BARF föra att inte lägga grunden till hetsätning…tar maten slut är det böst att äta brteende man kan skapa såååå alltid fullt i skålarna hos oss 😊 Fråga uppfödaren om kattungen är testad för parasiterna TF/GIARDIA och läs gärna om dem om inte kullen är testad så bör föräldrarna vara d i nära anslutning till aktuell parning fast då måste övriga katter i katteriet vara testade oxå annats är d ogjort…e bra början till en frisk o sund ny familjemedlem 💜 www.sverak.se har mycket bra information om uppfödarens ansvar o vad kattungeköparen dka tänka på ex konsumentköplagen ångerätt etc… just det ja…kopia ska du ju få med dig från SVA där man testar för parasiter när du köper katt o dem är testade muntligt gäller inte som svar 😉😉😉 Lycka till att finna din nya familjemedlem 💜

JosseFeu
2/11/16, 11:39 AM
#10

Tack för alla råd! Ja visst är det viktigt med tandhälsan, tog faktiskt in Allan till vet för tandstensborttagning i förra veckan och försöker hålla efter med Bucacat tandpasta, annars äter även han endast blötmat :) vad skönt att höra att hennes negativa inställning till rasen var ogrundad! :)

carinbrack
2/11/16, 1:41 PM
#11

Och vilken fin kille du har! Lycka till med kompislet.

Mewz
2/13/16, 12:36 PM
#12

Melanie75 har en mes-tjej redo för att flytta. Förvisso i Småland men det är ju ingen lång sträcka.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

JosseFeu
2/15/16, 9:26 AM
#13

Tusen tack för tipsen! :)

Annons:
tuska
2/15/16, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

  Tre veckors hona b 24 och en OSH b hane finns hos mej Tuskulums katter

tuska
2/15/16, 4:47 PM
#15
tuska
2/15/16, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16
[SEQJOUZ]
2/16/16, 12:46 PM
#17

Vilken fining du har där Tuska 😄😄😄

JosseFeu
2/16/16, 10:32 PM
#18

Men Tuska vilka söta små! :) :)

Upp till toppen
Annons: