Annons:
Etikettkattprat
Läst 1830 ggr
[SEQJOUZ]
2/3/16, 9:47 AM

Humlan....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är numera en glad kastrat om än med ont i magen o trött efter gårdagens operation  Det blev lite ledsamt här hemma när dem efterlängtade kattungarna mellan Humlan & Anakin visade sig ha blivit aborterade….Humlan började blöda förra veckan. Vicfick akut tid hos Vet. Och ultraljudade men där fanns bara fostersäckar som var på väg att försvinna, en ngt förstorad livmoder men inte mycket så Humlan fick komma hem ngr dagar inför en planerad operation. Humlan lekte, åt och mådde jättebra även om hon småblödde lite men d var enligt Vet. Ingen fara bara rester som skulle ut. Oj oj så vi misstog oss  Humlans livmoder va så jättestor och ful, full med var och det var trots allt en rejäl PYO  Lilla Humlan  på begäran av mig sändes extra prov till SVA för jag ville veta VARFÖR men dem var fina och inget utöver som smitta eller annat hade påverkat henne utan ibland blir det bara så här…Humlan hade innan sin enda kull PYO på grund av att hon fick in e- kolibakterie i slidan vid parning och svaret Vet. gav var att det aldrig blivit riktigt bra igen… Min Veterinär i Skultorp har varit helt fantastiska o duktiga och Humlan kommer flytta till min vän Cissi när hon läkt och hämtat sig och kommer leva gott med sin son Dayton  något positivt med det hela är att Humlan inte hade ngn tandsten eller FORL enligt tandsköterskan som gick igenom hennes tänder u der sövningen  Ja jisses man får verkligen veta att man är uppfödare ibland 

Annons:
NatasjaHemby
2/3/16, 10:46 AM
#1

Vad läskigt! Men så skönt att hon verkar repa sig bra och får leva ett gott "pensionärsliv" tillsammans med sin son ❤️

SE*Simbelmynes

kalindas
2/3/16, 10:57 AM
#2

Tråkigt att det inte blev några ungar. Skönt att hon mår bättre nu!

/Elisa

[SEQJOUZ]
2/3/16, 2:30 PM
#3

Tack 💜 och visst är det läskigt…ingen trodde det var så illa och inget speciellt visade blodproven eller ultraljudet och jag stod bredvid o kikade jag oxå och en av veterinärerna är specialutbildad för det här och katter…ja det är invecklat det här med katter mer än vi nånsin kommer förstå 😉😉😉

Upp till toppen
Annons: