Annons:
Etikettkattprat
Läst 3435 ggr
[SEQJOUZ]
2016-02-02 22:50

En liten undran om SIF?

Jag har en liten undran om SIF… Det känns lite som om den här sidan har stannatbupp nästan helt , det finns inte längre någon som kommenterar eller debatterar inlägg och jag funderar på om det alls är någon ide att skriva och lägga ut bilder på kattungar längre och ens längre vara medlem och det känns lite tråkigt 😯 finns det någon kvar härinne? Lisa Prytz SE* Qjou'z

Annons:
Lejdet
2016-02-02 22:58
#1

Jag säger detsamma

[SEQJOUZ]
2016-02-02 23:52
#2

Hihi…det är du och jag Lejdet 😄😄😄 men visst känns det ledsamt och tråkigt och lite onödigt att lägga tid på inlägg med sina katter o kattungar när ingen kommenterar och hela sudan känns öde 😯😯😯 vad ska vi göra?

carinbrack
2016-02-03 00:02
#3

Jag är kvar. Säger som ni.

[SEQJOUZ]
2016-02-03 01:15
#4

Hej Carin 😄 en till som finns kvar då är vi tre 😉 det känns ju lite skönt för jag började fundera på om det bara var jag som kände så här när ingen tittar på eller kommenterar ens inlägg o kattungar…känns lite konstigt o ledsamt 😢😕 vad ska vi göra för att väcka upp sidan…skriva ett braskande, häpnandsväckande och sensationellt inlägg 😂😂😂😂

Asynjas
2016-02-03 08:50
#5

Jag är också kvar - men dålig på att kommentera 😞 men jag tror att det är idè att lägga ut kattungar för forumet är ju öppet och ger träff på googel om man söker. Många diskuterar på Facebook, det är i slutna grupper så det är begränsat vilka som kan ta del av t ex en diskussion om kattsand. Trådarna "tappas" ofta bort och är mer svårtillgängliga. Tycker att det är en stor fördel med ifokussidorna att man kan få upp dem när man söker något man undrar.

=) /Helle

www.asynjas.se

kalindas
2016-02-03 09:00
#6

Jag är här och kollar in en sväng varje dag. 🙂
Men det händer inte så mycket här hemma, så har inget att skriva om.

/Elisa

Annons:
kalindas
2016-02-03 09:02
#7

Fast jag saknar lite artiklar och månadens katt mm
Kanske får gå igenom lite gamla artiklar och knuffa upp dem?

/Elisa

Siameshona
2016-02-03 10:39
#8

Jag är här varje dag! Men kommenterar ej, bara njuter av att se alla godingar

NatasjaHemby
2016-02-03 10:44
#9

Jag läser här inne varje dag och tycker att det verkar vara god respons i kattungetrådarna, mycket snälla kommentarer om hur fina de är o.s.v. Däremot saknar jag också de riktiga debatterna och matnyttiga artiklar. Månadens katt är inte ett måste, även om den livade upp sidan, men någon slags återkommande artikelserie hade varit trevligt.

Det är såklart mycket jobb med att skriva artiklar regelbundet och även att gå in och skriva utförliga svar i alla debattinlägg, så alla måste ju hjälpas åt om sidan ska vara aktiv. Jag skriver gärna några artiklar och kan även tänka mig att t.ex. intervjua uppfödare eller vad folk nu kan tänkas vilja läsa om, men då vill jag också gärna veta att det är mer än tre personer som läser de artiklarna 🙂

SE*Simbelmynes

mis
2016-02-03 11:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag är inne o tittar flera gånger i veckan men är inte så flitig att kommentera. Däremot läser jag med intresse olika diskussioner ang foder ,hälsa mm. Och tittar ju gärna på alla fina kattungar som kommer fram! Önskar ju man hade möjlighet till fler.. Hälsn Kicki o Otis o Tammie

[SEQJOUZ]
2016-02-03 14:34
#11

Nämen sedär nu dyker flera stycken upp jätteroligt och Otis (SE* Qjou'z Dixzey) 💜💜💜

tuska
2016-02-03 15:11
#12

  jag är också här dagligen och kommer att lägga ut lite kattungebilder.

[SEQJOUZ]
2016-02-03 15:25
#13

Trevligt Tuska 😄😄😄

Annons:
Hime
2016-02-03 15:44
#14

Jag är smygtittare här inne. Brukar bara kika in för att glo på alla söta bilder 🤐

[SEQJOUZ]
2016-02-03 16:03
#15

Hej Hime kul att du oxå kikar in här ibland 😄

Truffles
2016-02-04 06:54
#16

Jag är inne åtminstone några gånger i veckan. Brukar nog ofta kommentera i kattungetrådarna. Och läser annat med stort intresse om än kanske med mindre kommentatorer. Gick ju med i FB för att det skulle vara mer fart där. Och det är det ju på ett vis, men det finns så många liknande grupper så lägger en person upp bilder i en grupp och sedan delar i sju (kanske något överdrivet ) så ser man ju och bör gilla samma bild tråkigt många gånger… Vill man ha mer "likes" på sina bilder kan man behöva se över kvaliteten på dem, kan vara en bra bild med motivet rätt placerat men är bilderna inte skarpa scrollar åtminstone jag tyvärr gärna vidare, både på FB och här. Håller också med Asynjas om att funktionaliteten att hitta saker är så mycket bättre här utanför FB. Sedan förstår jag att vissa matnyttiga artiklar och liknande kräver mycket arbete - men de är också mycket uppskattade och vissa saker läser ju även andra kattmänniskor än siamesfolket då man ju kan länkas in efter att t ex googlat något. Själv skulle jag hellre välja SIF än FB alla dagar i veckan om det bara var mer aktivitet.

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

shos72
2016-02-04 07:08
#17

Hej alla! Jag är ofta inne och kikar, men är skitdålig på att kommentera tyvärr. Ska försöka bättra mig. Jag har läst en hel del av de äldre artiklarna och skulle gärna se mer sånt här också!

[SEQJOUZ]
2016-02-04 11:03
#18

Håller med dig Truffles och ibland ser man inte katten utan kanske bara baken eller ngt suddigt och viktigt är att katterna ser friska ut alla katter o kattungar får ngn gång ögoninfektioner men då kan man kanske vänta lite med bilder eller som någon här inne skrev att nu har dem en ögoninfektion och då vet man att ägaren är medveten och tar hand om det 😉 mina kattungar får det oxå ngn gång emellanåt så är det bara inget konstigt med det bara vad man gör med det och kommenterar det 😉 sen gör alla som dem vill och jag vill inte komma med pekpinnar eller vara duktig för jag får oxå sjuka katter ngn gång det får alla 😉

(N) Bekmørtnans
2016-02-04 13:14
#19

Jeg er bare innom av og til og lar være å se på bilder av kattunger fordi jeg ikke er på leting etter kattunge lenger

NoOrilux
2016-02-04 20:55
#20

Jeg var innom mye før, men hadde "glemt av" denne siden før jeg ble påminnet den igjen.  Så leser jeg tråder og ser bilder 😍

Annons:
Garmabias
2016-02-07 21:03
#21

Jag är också här inne ibland🐾

S*Cupcakes
2016-02-08 16:25
#22

Jag tror att konkurrensen med FB gör att sidan stannat av, det är en stagnering som pågått under en längre tid och inte direkt skett över en natt. Det är svårt att hitta material  till artiklar och även katter till Månadens katt utan att det ska bli samma om och om igen när medlemsantalet och antalet aktiva medlemmar är så relativt lågt. Sidan börjar tyvärr bli mer och mer av en annonssida och det är svårt att motivera sig som admins att skriva artiklar m.m då det varit otroligt dåligt med respons på de som faktiskt publicerats.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

[K Hagström]
2016-02-08 18:04
#23

Jag är också här lite då o då . Synd om sidan läggs ner tycker jag .  🐱

NatasjaHemby
2016-02-08 18:28
#24

Ett annat önskemål för att bibehålla kvaliteten på sidan är att annonser som inte uppfyller reglerna plockas bort och att annonsören får ett meddelande om detta samt blir informerad om reglerna. Det är så tråkigt med alla inlägg i stil med "Hej, jag vill ha en katt." från anonyma annonsörer. Har svårt att tänka mig att någon uppfödare nappar på de inläggen och om annonsören har goda intentioner så är det ju synd att de ska gå miste om ordentliga svar för att de inte riktigt visste hur annonseringen går till.

SE*Simbelmynes

Mewz
2016-02-08 20:01
#25

Att putta upp gamla artiklar är inte rätt väg att gå. Förvisso har vi inte bidragit med något på väldigt länge, men vi har helt enkelt tomt på tankar och idéer.

Om någon av er här vill skriva en artikel om något och få det publicerat så tar vi självklart mer än gärna emot det :)

Real stupidity beats artificial intelligence every time

NatasjaHemby
2016-02-08 21:45
#26

Jag har en påbörjad artikelserie om färggenetik som jag kan dela med mig av. Ska bara finjustera första inlägget/artikeln i så fall. Det är förvisso ett ämne som säkert tagits upp flera gånger förut, men det blir i alla fall en ny formulering och nya bilder 🙂

SE*Simbelmynes

Jag-Nayak
2016-02-08 22:24
#27

Jag var inte inne på ett bra tag. Tyckte Hakkapelitta gick för långt i sina angrepp, och jag loggade ut. Kvaliteten blev snart väldigt låg, det kom artiklar/instruktioner av och för nybörjare, rent inkompetenta och riktigt dåligt grammatiskt formulerade uttalanden av sk uppfödare (läs kattproducenter) och annonser av desamma. Nu kollade jag in för att se Tuskas "Ödesbuskull". Gjorde nytt konto då. Några här kan inte ens stava, skilja på dom/de/dem, så de liksom sänker nivån på forumet. Det ser oseriöst ut, gulligt så som ponnyklubben kanske? Fast om det skulle duga som "gulligt", varför är det då så dött.. Synd att det blivit så här. Hälsningar MeNaYak

Annons:
Lejonhjarta
2016-02-09 00:33
#28

Jag är här inne regelbundet. Dock skriver jag inte så mkt då iFokus och mitt tangentbord inte samarbetar av någon konstig anledning… När ja skriver så missar den att ta med vissa bokstäver så jag får både trycka jättehårt och sen gå tillbaka och fylla i vad den missat, SKITJOBBIGT!!!! Så jag skriver bara om det är något jag verkligen känner jag måste fråga el likn. Men fått väääldigt lite respons när det väl gällt något. Lite tråkigt att det är lugnt här inne. :-(

[SEQJOUZ]
2016-02-09 06:45
#29

#27, jag är slarvig med de o dem men bryr mig inte tycker det finns annat som är viktigare att tänka på 😉😊 Alla kanske inte är duktiga och kan utttrycka sig korrekt i text någon kan vara dyslektiker eller nysvensk alla är välkomna 😊 i ett inlägg jag nyligen skrev i busade min mobil med mig så det ser lite knasigt ut och tyvärr är d inte alltid man hinner korrigera innan inlägget är fastlåst 😯 Hoppas du kommer tycka det är trevligare nu och du är alltid välkommen med ett välskrivet korrekt och intressant inlägg det är lite så sidan överlever, att vi alla hjälps åt 😉

S*Cupcakes
2016-02-09 09:44
#30

#27 Det är inte okej att hänvisa till medlemmar som inte längre finns på forumet, även om de nu är här under andra namn. Hakkapelitta har inte funnits på forumet sedan 2010 - sedan dess finns jag faktiskt här under mitt stamnamn S*Cupcakes och jag har under min tid på iFokus, sedan starten 2007 aldrig fått en varning, tillsägelse eller något annat som indikerat på att jag skulle begått "angrepp". Jag har istället alltid varit saklig och korrekt och jag kan formulera mig grammatiskt, vilket många missuppfattar som ren och skär otrevlighet. 
Många är de som jag retat gallfeber på och lika många av dessa har ändrat åsikt och uppfattning när de lärt känna mig bättre. 

Välkommen tillbaka.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Robbine
2016-02-09 09:49
#31

Så personer med dyslexi ät alltså inte välkomna att skrivs på detta forum för då minskar standarden? Det dummaste jag hört! How ever så är jag och smygtittar här och lovar att vara mer aktiv.. varit mycket runt om i livet för många tror jag också =) Kärlek

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Robbine
2016-02-09 09:50
#32

Haha kul att jag stavade fel i inlägget.. sorry angående standarden!

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

S*Cupcakes
2016-02-09 09:58
#33

Och vi Medarbetare välkomnar alla som vill skriva och posta, man får skriva de/dem/dom och stava precis hur man vill så länge man håller god ton och är någorlunda trevlig. 
Att angripa personer som kan ha läs-/skrivsvårigheter är personangrepp och hör inte hit. Här är alla välkomna oavsett och vi Medarbetare vill verkligen understryka att man får skriva hur mycket man vill efter sin egen förmåga, det är ingenting man ska bli angripen för.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Robbine
2016-02-09 10:15
#34

Låter bra! Ni gör ett bra jobb =)

/S*Broddans - Robbine, Uluwatu, Stella och Bubbles

Annons:
[SEQJOUZ]
2016-02-09 12:57
#35

Tycker jag med att ni gör 😄

Ninja
2016-02-09 14:41
#36

Jag minns inte när jag var hyfsat aktiv senast, så länge sedan är det. Men hypen över forumhängande blommade som så mycket annat över, och livet utanför fick fokus igen. Nu är jag dock lite smått i kattungefunderingar igen så jag sitter här vid datorn med Äzzy i knät och kikar in på Siames iFokus för att spana på underbara bilder, artiklar och planerade kullar. Så för min del fyller SiF fortfarande sitt syfte på så vis, kul om man hittar tillbaka till gemenskapen som varit men framförallt kunna ta del av kunskapen som finns samlad. :)

Zelda12
2016-02-09 18:31
#37

Jag läser här varje dag men är väldigt dålig på att skriva, ska försöka bli bättre på det. Det här är en av mina favoritsidor som jag alltid har uppe bland flikarna i mobilen :) Hälsningar Amanda och peterbaldsen SE*Odd I's för er som inte känner mig:)

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


kitte
2016-02-09 19:22
#38

Jag har varit dålig på att vara inne här en tid på grund av olika anledningar men nu är jag på gång igen och ska vara mer aktiv 😊 Ni som sköter den här sidan gör ett jättebra jobb!! Tummen upp för er!! 👍👍 Nu får vi alla vara mera aktiva så att vi får fart på forumet igen. Och ingen ska behöva vara rädd för att stava fel eller att det blir grammatiskt fel!! Alla får vara med!😊👍

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: