Annons:
Etiketthälsa
Läst 2268 ggr
[postmortum91]
2016-01-31 19:28

Siamesrangordning

Jag har 2 stycken siameser och den ena har varit alfahona hela tiden. Varje gång de brottats så vinner alfahonan och den andra honan "sänker" sig och springer iväg som besegrad. Samma gäller med lek så har alfahonan varit den som "retat upp" den andra katten. Dock såg jag en sak igår. De brottades som vanligt MEN den andra katten vann brottningen och alfahonan "sänkte" sig och sprang iväg som besegrad. Detta har jag aldrig sett tidigare och kändes jättekonstigt att se eftersom alfahonan är mycket tryggare i sig själv i alla situationer och känns som en "vinnare" och "alfa". Sedan idag så låg alfahonan och såg på elementet, då hoppade den andra katten upp på fönsterbrädan och började reta upp henne och bita i svansen. Alfahonan blev asförbannad efter ett tag så jag tänkte "nu jädrar blir det bråk". Först stod hon och såg ut som hon tänkte slänga sig på den andra katten men ångrade sig och bara gick iväg och la sig någon annan stans. 

Jag kanske överanalyserar, eller vad tror ni? Har de bytt rangordning, och isåfall varför? Kan "alfa"honan vara sjuk?
Hon leker som vanligt, äter och dricker som vanligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: