Annons:
Etikettomplacering
Läst 1609 ggr
[Elisabeth53]
2015-12-13 11:36

Tillfälligt hem

Jag söker ett tillfälligt (fyra månader) hem till min ljuvlige siames hane. Han är oerhört tillgiven. Han är åtta månader,  kastrerad o river inte på möbler. Jag skulle hemskt gärna vilja att han kom till ett hem där det redan finns en siames, då han behöver mkt uppmärksamhet o stimulans. Jag har fått ett jobb uppdrag utomlands jag inte har råd att säga nej till, även om jag lider av att lämna bort honom. Men om han kan få komma till ett kärleksfullt hem, skulle det kännas bättre. Elisabeth

Annons:
kalindas
2015-12-13 13:58
#1

Känns inte så snällt att lämna bort honom och han ev. får en kompis för att sen ta hem honom som ensamkatt igen. 😕
Sen ska du tänka på att om du väl lämnat katten till ett annat hem och inte skrivit riktiga kontrakt, så är katten deras…

/Elisa

[Elisabeth53]
2015-12-13 14:52
#2

Jag har inget val! Jag har planerat att köpa en till siames när jag kommer hem.

kalindas
2015-12-13 15:11
#3

Se bara till att han är kastrerad och skriv ett foderavtal där tiden de ska behålla katten sår skrivet. Ha gärna vittnen med som kan vittna om det blir bråk.

/Elisa

S*Cupcakes
2015-12-18 07:26
#4

Kalindas, vill bara lyfta ett varningens finger till dig m.fl.  för att döma inläggsförfattare som detta, och liknande för tidigt, livssituationer kan förändras och ska man jobba utomlands finns inte alltid möjligheten att ta med sig katten.  TS skriver dessutom att hen vill skaffa ytterligare en siames som sällskap och att förutsätta "det värsta" är inte till gagn för katternas bästa.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

kalindas
2015-12-18 09:16
#5

#4
Jag dömer inte. Vill bara att hon ska tänka efter så att hon inte lämnar på bort den och inte skriver kontrakt först. Plus att flyttningar fram och tillbaka kan bli traumatiskt för en katt.

/Elisa

S*Cupcakes
2015-12-18 11:25
#6

Som du uttryckte dig så bedömde jag dig dömande och därför yttrade jag mig om saken som Sajtvärd. Vänligen respektera det. 
Flyttningar fram och tillbaka borde inte vara traumatiskt för en trygg katt, det är att mänskliggöra katten imo. Isåfall borde honor tycka det är traumatiskt att åka på parningar, och utställningar vara djurplågeri.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: