Annons:
Etikettkattprat
Läst 1479 ggr
[K Hagström]
2015-09-27 17:02

Utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu har Knazen varit på sin första utställning och det gick riktigt bra . Han tyckte det var otäckt med alla människor och ljud så han försökte mest gömma sej i sin igloo . Han delade bur med sin kullbror Kozmoz som bor hos min dotter Jessica , blev lite fräs men mest höll dom sej lugn . Båda två fick EX 1 men åkte ut i nomeneringen . Men det gör inget för Knazen är mitt allt oavsett hur det går på en utställning . Bara roligt att det gick så bra det gjorde och att man fick träffa många trevliga människor 😃

Annons:
kalindas
2015-09-27 19:16
#1

Grattis till Ex1 🙂

Men jag måste fråga.  "Delade bur med sin kullbror som bor hos din dotter."
Har katterna träffats de senaste veckorna? 
Annars är det ett otroligt stressmoment att träffa en i kattens ögon en helt ny katt som luktar annorlunda…
Min Skatan är hysterisk en vecka efter att en av hennes ungar som bott hos henne hela livet varit hos veterinären. Släppa in henne i en bur med en katt som hon inte sett på veckor, hade kunnat sluta i blodvite…
Tips är att nästa gång, så ha dem i var sin enkelbur.

/Elisa

[K Hagström]
2015-09-27 20:52
#2

Det gick bra och om det varit problem så hade vi satt upp mellanväggen . Vi bokade en dubbelbur så vi skulle få vara bredvid varandra men den buren kan man också dela av men vi behövde inte det den här gången 🙂

kalindas
2015-09-27 21:39
#3

#2
Ok. Bra! 🙂
Bara tänk på att även om det verkar gå bra så kan det höja stressen och redan själva utställningen är ett stressmoment. Ska man vara krass så kan stress orsaka mindre trevliga överraskningar om katterna bär på coronavirus eller annat i kroppen. Nu vet jag att jag troligtvis överdriver. Men som sagt, stress kan göra mycket elakt. 😕
Troligtvis är det ingen fara. Men använd mellanväggen nästa gång. För katternas skull. 🙂

/Elisa

[K Hagström]
2015-09-28 10:41
#4

#3  Vi ska dela av buren nästa gång för säkerhets skull , behöver sy ett par burskynken till 2 burar bara men har 2 månader på mej så det ska nog gå bra 😃 Tack för omtanken ❤️

Upp till toppen
Annons: