Annons:
Etikettkattprat
Läst 1776 ggr
Jessicahagstrom94
2015-09-21 11:13

Fler forum?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tänkte fråga om ni vet några fler siames forum man kan hänga på? :) eller kattsidor öht. Tycker det är så kul att dela med mig av bilder på mina katter.

Annons:
Niklas
2015-09-21 11:20
#1

Om du tittar under Länkar i menyn ovan hittar du fler kattsajter.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Truffles
2015-09-22 06:25
#2

Hej Jessica! Har själv nyligen gått med i FB för att 'komma åt' fler kattforum. Prova att söka efter siames grupper där, t ex "Meezer moms". ☺

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Lejdet
2015-09-22 09:43
#3

Siameser i sverige på Facebook tex

Jessicahagstrom94
2015-09-22 10:12
#4

Jag är redan med i alla siamesgrupper på Facebook :) något utöver det och denna sida?

Truffles
2015-09-22 21:03
#5

Om du mest vill posta foton på katterna kanske djurfoto i fokus, ett eget kattkonto på Instagram eller kanske Pinterest (vet inte riktigt hur det fungerar? ) kan vara något?

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Jessicahagstrom94
2015-09-23 14:26
#6

På djurfoto är det väl mest duktiga fotografer som fotar med riktig kamera? Där är jag med men min lust och inspiration att fota med min systemkamera har tyvärr försvunnit en aning :( jag har mest mobilbilder nu för tiden. Ja instagram är ju bra och där lägger jag upp myclet foton på katterna, så många att dom som följer mig nog tröttnar ;) Pinerest måste jag kolla upp :) det har jag inte hört så mycket om.

Annons:
Truffles
2015-09-24 06:24
#7

#6 Jo ens vänner utan katter tröttnar ibland på alla bilder av ens pälsklingar vilket jag också kan förstå. Men starta ett eget instagramkonto i kattens namn typ Kozmozthecat eller ThecatKozmoz och lägg ut bara katt bilder där och följ och likea andra kattägare där så har du snart ett aktivt konto med följare som är intresserade av just kattbilderna och som inte bryr sig om mat- och interiörbilder! 😃 Då ger du också dina vänner en liten brake i deras instagramflöde. 😉☺

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Jessicahagstrom94
2015-09-24 17:39
#8

Då har jag plötsligt 3 konton att hålla reda på, ett för katthemmet, mitt egna och katternas 😴 då har jag inget att lägga upp på min egna istället🤔

Truffles
2015-09-24 18:36
#9

Ajdå. Jo men visst kan du lägga upp kattbilder på din egen IG även fast du har ett särskilt kattkonto - med skillnaden (kanske) att dina följare på kattkontot "jublar" när du spammar kattbilder. ;-9

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

monstermash
2015-09-24 21:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#5 & #6 Poängen med pinterest är att du lägger upp någonting, som alla andra med Pinterest kan "pinna" och lägga i sin egen anslagstavla och därmed sprids bilden.

Om jag "pinnar" en bild på en kattbild på iFokus, så kommer alla som delar upp bilden kunna gå in på iFokus, eftersom länken man pinnat ifrån alltid finns kvar, vilket kan generera mer besökare till iFokus/din blogg/Ikea eller vad du nu pinnar ifrån. Det finns alltså ingen möjlighet att kommentera bilderna, få kritik eller liknande utan går endast ut på att du sparar bilder på en anslagstavla - antingen från utbudet på Pinterest (det är ENORMT!) eller övriga internet, och hämtar inspiration från andra användares anslagstavlor. Däremot skulle du kunna pinna bilder på katten genom din blogg, få fler besökare till bloggen - speciellt om fler pinnar din bild på din katt, då sprids din bild och därmed din blogg till ännu fler besökare…

(Bifogar en bild på hur jag menar med källhänvisningarna). 

Däremot finns det mycket inspiration om du är intresserad av katt-DIY saker, titta på andras katter, kattinredning osv. Utbudet är enormt.🙂

Säg till om det blev för rörigt. 🤦‍♂️

Jessicahagstrom94
2015-09-25 11:10
#11

Jaså, det är nog inte riktigt min grej isåfall :) jag kanske får göra en tråd här för min lilla siames :) han har till och med en tråd vill jag minnas.

Upp till toppen
Annons: