Annons:
Etiketthälsa
Läst 3284 ggr
[postmortum91]
7/26/15, 8:21 PM

Satans katt

Min Siameshona är väldigt jobbig kan jag säga.
Jag har för övrigt 2 siameshonor. Men den yngsta men bossiga är bossig mot den andra katten men även mot MIG. Den enda personen hon inte är bossig mot är min sambo, hon avgudar typ honom och han har henne som älsklingskatt typ. Men mig biter hon, inte jättehårt så det går hål, men det är markeringsbit typ "nu gör du som jag säger". Hon gör på samma sätt mot den andra katten, kan hugga tag i örat på henne eller vara biter tag för att det inte passar henne var den andra ligger etc. Hon biter även besökande vi har här hemma, i benen. Igår bet hon en vän till mig i benet och det är inte första gången, sist var det min pappa. Mig biter hon också i benet ibland om jag är i köket och grejar så får hon för sig att bita mig. 

Jag blir väldigt arg, men vet inte hur jag ska agera mot hennes bossande/bitande. Jag har testat köra "kattmamma-style" att hålla henne i nackskinnet (alltså inte lyfta henne, utan bara hålla där när hon försöker bita mig). Dock verkar det inte hjälpa i det långa loppet.  Jag och min sambo väntar barn, och jag är orolig för det kommande barnet, tänk om hon ska vara på barnet och bita?

Vad ska jag göra?

Annons:
kalindas
7/27/15, 9:40 AM
#1

Troligtvis kommer hon älska barnet och vakta det mot alla. Är hon kastrerad? Om inte så gör det!
Katterna med attityd brukar man inte tjäna på att straffa, då blir det bara värre.
Tycker hon om godis?
Se om du kan klicka in henne och träna henne att inte bitas.
En del Siameser har den attityden och är väldigt mycket enmanskatter.
Men testa som sagt att vända på steken. Istället för att straffa henne när hon gör fel, beröm när hon gör rätt.

/Elisa

[postmortum91]
7/27/15, 11:16 AM
#2

Hon är kastrerad . Okej tack för tipset :)

Zorcie
5/14/16, 4:00 AM
#3

Är det bara jag som blir nyfiken på om beteendet med den bitiga damen blivit bättre? Vad fungerade? 😊

[postmortum91]
5/14/16, 5:03 AM
#4

Vi omplacerade tyvärr katterna

Zorcie
5/14/16, 9:41 AM
#5

Oj vad trist att det blev så, jag hoppades verkligen när jag läste att ni hittat en lösning. Vi har en hona som kan vara lite tuff ibland (inte så extremt som du beskrev dock) och tips kan man aldrig få för många av.

Lejonhjarta
5/28/16, 11:47 PM
#6

Till samma hem? Blev on bättre där?

Annons:
Upp till toppen
Annons: