Annons:
Etikettkattprat
Läst 2529 ggr
Truffles
7/2/15, 9:45 AM

Någon som vet vilken katt detta är?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11

Nämnde i en kommentar i den här tråden att jag råkat på en lurendrejeriannons för något år sedan, i samband med att jag börjat bli nyfiken på kat IV-katter.

Faktum är att jag fortfarande undrar lite över vem den vackra katten "Laila" var och vilka linjer hon kom ifrån. Och någon här inne på forumet kanske vet?!

Enligt annonsen och bilderna är hon en FW balines.

För att förtydliga så är min tanke inte att kattens ägare försökt luras utan att någon "stulit" bilderna på nätet och försökt tjäna lite pengar. (Katten sades finnas i England och skulle levereras till Arlanda - lång berättelse).

//Anna

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Annons:
kalindas
7/2/15, 10:00 AM
#1

Ingen aning. Men väldigt vacker. 😍

/Elisa

Truffles
7/2/15, 11:07 AM
#2

#1
Visst är hon!
Men det är ju min blåmaskade bäbis också. 😃Men jag har helt klart en förkärlek för de ljusa färgerna. 👍

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

[SEQJOUZ]
7/2/15, 1:10 PM
#3

Det ser ut att vara en vit Balines och då säkert inte svensk. Lägg ut bilden på FB sidan Balines och Orientalisk Långhårssidan så får du säkert svar…kan vara finsk?

Truffles
7/2/15, 1:24 PM
#4

#3
Tack för tipset.
Men har tyvärr inte FB… 🤫

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

MissMaven
7/2/15, 2:18 PM
#5

Svårt att veta, jag har inte sett de bilderna förut, men har upplevt själv ett underligt fall. En kille från Tyskland har stulit bilder från min och min väninnas hemsida och låtsades vara ägare till våra katter. Han hade en hel story om alla och det pågick länge innan en tjej kände igen mina kattungar och kontaktade mig. Jag anmälde honom till FB och de tog ner bilderna och hans profil. Min man och jag kontaktade via PM de som han bad om att komma och klappa 'hans' katter, alla yngre tjejer, och informerade dem om att det var våra katter han hade på bilderna. Hans profil var offentligt innan den togs ner. Jätteunderligt.

Tillbaka till 'Laila' - en del av raskatter är registrerade på Pawpads, här är sökresultat för alla vita balineser födda sedan 2005 som är reggade där: http://goo.gl/OYiXpC

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Truffles
7/2/15, 3:13 PM
#6

#5
Tror det är vanligare än vi tror att bilder stjäls och används i fel syften på Internet. Bra att ni uppmärksammades på det. 
Har hittat in till Pawpeds men har inte koll på alla funktioner än.
Oj, det var inte många vita balineser… 😕Jag som närt någon liten förhoppning om att kanske kanske hitta en att para min blåmaskade bebis med när allt är klart. Eller en lila, eller blå, eller någon annan färg. 😃

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Annons:
Truffles
7/26/15, 10:24 AM
#7

#3 Seqjouz, en liten följdfråga på ditt tips om FB. Har ju inte varit aktiv på Siames I fokus så länge men undrar om det är mer aktivitet på FB-sidan än här? Vem vet man kanske borde haft ett FB-konto ändå… ☺

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

[SEQJOUZ]
7/27/15, 7:10 PM
#8

#7, Siames i Sverige kan jag varmt rekommendera så är du även välkommen till min sida där jag lägger in bilder av mina katter och deras avkommor och vad som händer i mitt katteri, så det tycker jag är en utmärkt ide att skaffa FB konto 😉😄

Truffles
8/11/15, 1:53 PM
#9

Gick således med i FB. Lade in frågan där och samma kväll fick jag svar i min inbox… "Hi, You were asking about FW BAL in longhair group. Google picture search found some of the photos you posted. His name is Leonidas di Gattinata. Breeder's homepage: http://www.gattinata.pl/Litter_L.htm The page where those pictures were taken is his owners: https://www.flickr.com/photos/yariire/" Laila är alltså en Leonidas. Och fortfarande lika vacker.

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

kalindas
8/11/15, 6:24 PM
#10

Kul att ägarna till bilderna hittades. :-)

/Elisa

Truffles
8/11/15, 9:59 PM
#11

#10 Ägarna har väl troligtvis inte sett efterlysningen. Men det var så roligt att se hur han såg ut idag. Och otroligt skönt att få det bevisat att det verkligen var en fejkannons så att jag faktiskt inte blåst chansen på denna vackra katt! 😉

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Truffles
8/12/15, 6:28 AM
#12

Och tänk att man kan bildgoogla! Hade jag vetat det hade jag kanske hittat svaret för länge sedan. ☺

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Upp till toppen
Annons: