Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1950 ggr
Carlitos
2015-06-18 20:57

Hej jag heter Tor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Hej 

Jag heter Tor och jag är en snygg Oriental kille på 2,5 månader. Jag har gröna ögon och är en röd bicolor med fräsiga spottar.  😃

Jag är uppvuxen i Stockholm tillsammans med min mamma Lykke, farbror Loke och mina 5 syskon. Min pappa bor i Malmö, han har jag inte träffat, men mamma har berättat att han är en stor, stark och väldig snygg man och jag vill bli som han när jag blir stor.🎧

Jag är inte van vid hundar, men där emot är jag van vid dem tvåbenta människorna, för dem är jag uppvuxen med och dem är inneboende hos oss.

Men nu är det dax för mig att ge mig av på egen hand och jag söker därför dig som har en plats för en snygg Oriental som jag. Dock har jag vissa krav… 

1. En av dem viktigaste sakerna är att du är serviceminded. Jag är van vid att bli uppassad, servad med mat att busa när jag vill, även om klockan är 05.00 på morgonen och jag vill sprätta och busa med dina fötter, så får du ha överseende med det.

Min toalett ska städas, hållas ren varje dag. Nytt kallt friskt vatten minst en gång om dagen, gärna fler. Du ska kela, pussa och gosa med mig, prata och leka med mig. Vill jag sova så ska du låta mig vara ifred och sova men du får gärna klappa på mig ändå. Alltså… Serviceminded är ett krav.

2. En kattkompis som jag kan leka med och sova hos när ni inte är hemma och kan roa mig.

3. Försäkra mig och ta hand om mig om jag blir sjuk.

4. Inredning. Jag är intresserad av inredning, så jag föredrar mysiga, snygga bäddar att sova i. En häftig sovplats gärna på lite höjd, så är du händig och kan bygga något så är detta ett plus. En plats, myshörna att chilla lite på, klösa mina klor och hänga med mina kattvänner på…. Har du en egen rastgård så är detta ett plus!

Lite om mig….. 

Som katt sägas jag vara rätt nyfiken av mig.. Man vill ju inte skryta men det var faktiskt jag som fick lära syskonen att klättra upp i soffan och att hoppa upp till högre nivåer.  Dock är detta nu "maj månad" och medans de andra fortfarande håller på med att hoppa upp på bänkar och liknande upptäcker jag istället den stor vida världen på andra sätt tex genom att köra 100 meterslopp ut genom ytterdörren så fort den öppnas. 🦸‍♂️

Det säga även att jag har sådan där magiska ögon. Så fort jag försöker upptäcka världen på ett sätt som de tvåbenta betjänterna här hemma inte gillar har jag märkt att det räcker med att ge dem min finaste blick och så smälter de direkt. (Ni vet kattungeblicken…) De verkar helt glömska dessutom, för sen ger de mig bara några pussar och så får jag busa vidare igen, precis som inget har hänt. Förstår ni vilka ögon jag har alltså?!

Jag ääälskar att tetas med mina syskon men något som jag ABSOLUT inte gillar är när de brottar ner mig.. Jag är ju tyvärr inte den starkaste av oss i syskonskaran, men jag är bland de snabbaste och så fort jag kommer ur deras grepp springer jag ifrån dem direkt! Och sen brukar jag alltid få möjlighet att ge igen när de minst anar det, hihi. 😈

Men…. Det viktigaste av allt är att få komma till ett kärleksfullt, tryggt hem, som vet vad jag behöver för att må bra. Du kommer att få mycket kärlek och en vän för livet med mig som din partner. 

Så finns du där ute…? Tveka inte då utan hör av dig till mig.

//Tor

Annons:
Carlitos
2015-06-18 20:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

kalindas
2015-06-18 21:54
#2

😍

/Elisa

Attacks
2015-06-20 00:24
#3

Håper du finner drømmehjemmet ❤️  Pusser fra bestemor i Norge.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Mindful
2015-06-20 16:29
#4

Så fin han är Tor! Magiska ögon har han som du säger, han utstrålar MYS 😍Han påminner mycket om sin pappa i hela sitt uttryck, och pappa katt är en mycket vänlig själ. Lycka till Tor ❤️

 ~~ All that we see or seem Is but a dream within a dream  ~~

kitte
2015-06-20 17:30
#5

Åh vilken fin liten kille! 😍😍😍

Carlitos
2015-07-07 22:17
#6

Då har Tor oxå fått sig en fin familj! Tror han kommer bli riktigt bortskämd, den lille räkan. Då flyttar dem 3 första om lite mer än 1 vecka :-) att förgylla och glädja sina nya familjemedlemmar inklusive mig :D

Annons:
kitte
2015-07-08 06:37
#7

Lyckliga den familjen som får en sådan liten gobit! 😊❤️

Carlitos
2015-07-08 09:03
#8

Tack Kitte 🙂

Mindful
2015-07-08 10:44
#9

Charmiga Tor! Hoppas vi får se mer av han under uppväxten. Gullighet 11 poäng av 10 möjliga :-)

 ~~ All that we see or seem Is but a dream within a dream  ~~

[K Hagström]
2015-07-08 11:09
#10

Lycka till med din familj Tor ❤️

Carlitos
2015-07-08 13:28
#11

Tack va gulliga ni är.. 🙂

Upp till toppen
Annons: