Annons:
Etiketthälsa
Läst 1823 ggr
carinbrack
5/21/15, 6:43 AM

Humpin' my brother

Dexter brukade ibland grabba tag i nacken på Sputnik och rida på honom, allt under ömt kurrande. Sputnik gjorde aldrig så på Dexter men nu, med lille Massoud, gör han det. Plötsligt minns jag att ett par katter jag hade för tjugo år sen, där en säkert och en troligen hade siames i sig, gjorde samma sak. Jag gissar att det handlar om dominans, att befästa rangordningen, men mina bondkatter har aldrig gjort så. Gör siameser (och orientaler) så för att de är närmare varann och därför har större behov av att befästa rangordningen, eller är det bara mina katter som är så? (Vad har vi i maten? :-) )

Annons:
burmamys
5/21/15, 8:53 AM
#1

Jag tror som du att det uppstår hos katter som har väldigt nära relationer. Själv har jag två burmakatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Simon låtsasparar Saga ibland, i övrigt tvättar de varandra, brottas och jagar varandra genom lägenheten. De hjälps åt att prata med matte och sover alltid ihopslingrade. Jag barfar katterna, så då borde det inte bero på maten? =)

kalindas
5/21/15, 10:46 AM
#2

Tror det är en blandning mellan lek, kärlek, närhet och ytters lite dominans. Elliot gör det bara på sin syster Ellie. Det verkar som favoriten oftast blir tuggad på. 🙂

/Elisa

NatasjaHemby
5/21/15, 11:42 AM
#3

Moltas (huskatt) gör våldtäktsförsök på damerna med jämna mellanrum. Eller han gör det på Mis och gjorde det på Silvia innan hon flyttade, men Vesta låter han bli. Hon är nog för tuff för honom 😃 Det händer främst när han är frustrerad och ingen vill leka med honom. Har inte hänt fullt lika ofta sedan Vesta flyttade hit, antagligen för att hon och Moltas leker ganska vilt och han är tröttare nu.

SE*Simbelmynes

carinbrack
5/21/15, 11:45 AM
#4

Skulle du säga att han står nämare Vesta eller Mis? Håller teorin att det är de man är riktigt nära man humpar?

NatasjaHemby
5/21/15, 11:50 AM
#5

Kanske. Moltas och Mis är kärleksparet nummer ett här hemma och har alltid varit, hur många katter här än bott och hur mycket de än gillat stödisarna. Mis är lite av Moltas extramamma och pysslar om honom jämt och ständigt. Moltas och Vesta gillar också varandra väldigt mycket, men de är nog i första hand lekkamrater och i andra hand sovkompisar. De tvättar inte varandra lika mycket, utan det är Mis som står för det mesta tvättandet.

SE*Simbelmynes

carinbrack
5/21/15, 2:28 PM
#6

Då håller teorin!

Annons:
Upp till toppen
Annons: