Annons:
Etikettkattprat
Läst 2787 ggr
NatasjaHemby
5/5/15, 10:16 AM

Kattjunta Skåne

Eftersom det uppenbart finns ett visst intresse för att börja hålla kattjuntor även i Skåne tänkte jag att vi kunde ha en egen tråd för det 🙂

Vilka här inne skulle vara intresserade av att dyka upp på en eller flera kattjuntor i Skåne och vilka skulle kunna tänka sig att hålla i dem? Jag själv bor inte jättestort, men kan absolut tränga in en hög med folk om intresse finns. Just nu har jag dock "bara" en OSH och två huskatter, så jag håller hellre i en junta till hösten när jag förväntas ha lite fler orientaler.

SE*Simbelmynes

Annons:
carinbrack
5/5/15, 12:52 PM
#1

Jag vill vara med och kan ha den hos mig, bor hyfsat stort i centrala Lund, har dock bara en SIA och snart en liten OSH, samt huskatten.

NatasjaHemby
5/5/15, 1:26 PM
#2

#1 Ja, en junta hos er när ni fått hem den "lille"  hade varit riktigt trevligt 🙂

SE*Simbelmynes

lynxlo
5/7/15, 8:39 AM
#3

Jag kommer mer än gärna! 😃

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Carlitos
5/7/15, 9:03 AM
#4

Samma här :)

kitte
5/7/15, 10:09 AM
#5

Åh vad kul ide'! 😄 Jag kommer också jättegärna! Hos mig kan vi också vara, jag bor på Österlen strax utanför Simrishamn. Jag har fyra orientaler och två bondisar som bor ute 😊

NatasjaHemby
5/11/15, 10:54 AM
#6

Kul att se att det finns så stort intresse 🙂 Det hade varit riktigt roligt om vi kunde hålla regelbundna juntor och turas om att hålla i dem!

SE*Simbelmynes

Annons:
lynxlo
5/12/15, 5:23 PM
#7

Lysande ide Natasja! Jag är på! 😊

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

carinbrack
5/13/15, 2:43 AM
#8

Vad roligt det ska bli! Om ingen annan vill härbärgera oss kan vi vara hos mig, man jag propsar inte på det om nån annan är sugen. Hur gör vi? Var är vi?

NatasjaHemby
5/13/15, 10:32 AM
#9

Hos dig är väl bra Carin? Vi vill ju se nytillskottet! 😃 Bara säg en dag som passar dig och skriv en liten inbjudan här, så kan ju nästa som känner sig sugen på att vara värd bestämma nästa datum. Låter det bra? Vi vill ju såklart se dina katter också, kitte! :)

SE*Simbelmynes

carinbrack
5/13/15, 1:42 PM
#10

Ja, då säger jag söndagen den 31a maj klockan 14:00. Jag bor på Själbodgatan 1b i Lund. Säg till om du kommer och om du har nån allergi eller dyl.

kitte
5/13/15, 4:38 PM
#11

Jättetrevligt Carin! Jag kommer jättegärna! Ska vi ha knytis så alla tar med något eller vad tycker ni? Det ska bli så roligt att träffa din lilla pralin och er 😄

carinbrack
5/13/15, 5:58 PM
#12

Om vi turas om att vara värdar så jämnar det ju ut sig med fika ändå, så jag fixar fika. Jag vet att Natasja är vegan, men om nån annan har preferenser eller allergier får ni upplysa mig.

kitte
5/13/15, 8:30 PM
#13

Det låter jättebra Carin! 😊👍

Annons:
lynxlo
5/14/15, 10:37 AM
#14

Superskoj! Vi har arbetsdag i bostadsrättsföreningen men jag försöker jobba på på morgonen så kan jag nog dyka upp frampå eftermiddagen. Jag är sågottsom vegan, men främst en notorisk kaffemoster!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
5/14/15, 10:46 AM
#15

Kul att ni verkar få till det 😉 vi hade jättetrevligt sist, det kom 16 Pers. Kattungarna hade nästan skavsår när de gick 😀

carinbrack
5/15/15, 1:40 PM
#16

Lo: funkar det bättre på lördagen? Och kan ni andra då? I så fall kan vi köra då istället, för min del.

cillaroten
5/15/15, 4:57 PM
#17

Jag kommer ju såklart jättegärna, men just den dagen vågar jag inget lova.. När jag väl kommit tillrätta efter flytten så kan vi vara hemma hos mig. Till hösten nån gång :)

carinbrack
5/15/15, 5:57 PM
#18

Cilla: är lördag bättre för dig?

kitte
5/16/15, 8:21 PM
#19

För mig funkar båda dagarna 😊

lynxlo
5/17/15, 11:16 AM
#20

Söndag bäst trots allt! Jag kommer!!😊

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
amandahurtigh
5/17/15, 11:30 AM
#21

Vad mysigt!! Ta massa bilder så vi får se hur ni haft det!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

carinbrack
5/17/15, 11:31 AM
#22

Bra, söndag it is!

Carlitos
5/17/15, 12:41 PM
#23

Jag kommer gärna! Söndag funkar bra 🙂

Garmabias
5/18/15, 9:20 AM
#24

Jag jobbar precis den helgen men det går fler tåg och jag håller gärna kattlunta hemma hos oss i Knislinge framöver. Garmabia's

carinbrack
5/18/15, 10:03 AM
#25

Garambias: vad trist! Då får vi ha en hos er riktigt snart!

NatasjaHemby
5/18/15, 11:40 AM
#26

Så roligt att vi blir ett gäng, ser mycket fram emot det!

#24 Du får hemskt gärna hålla i en junta Lotta, jag vill ju träffa Vestas småsystrar 😃

#21 Bilder blir det garanterat!

SE*Simbelmynes

Garmabias
5/19/15, 2:34 PM
#27

Man ser fram emot bilder från luntan!😻

Annons:
carinbrack
5/21/15, 9:42 PM
#28

Åh nej! Amassoud har varit geggig i ögonen och snorig sen han flyttade hem. Veterinären som vaccinerade honom var tvärsäker på att det var en reaktion på vaccinet (han fick levande vaccin och det är tydligen vanligare med reaktioner då) och att det inte smittade men nu har Sputniks ögon börjat rinna. Så vi kan inte vara här, jag vill inte riskera att ni drar hem nåt till era raringar. Vill nån annan ta över? frågan är väl om jag alls borde komma, jag kanske kan ta bakterier med mig. Jag kollar med veterinären imorgon och återkommer i den frågan!

NatasjaHemby
5/21/15, 9:51 PM
#29

Så tråkigt 😕 Hoppas verkligen att det är något lindrigt och att de frisknar till snart!

Om ingen annan kan med kort varsel så kan jag nog hålla i det, men jag kommer alldeles precis ha flyttat ut i kolonistugan då. Så om någon annan kan vara värd denna gången hade det varit toppen, så slipper vi fika i flyttröran.

SE*Simbelmynes

carinbrack
5/22/15, 12:18 PM
#30

Nu har vi varit hos veterinären. De kunde inte säga vad det var, troligen kattsnuva, men det kan vara nåt annat också. Men jag frågade om smitta oxh även om hon sa att om jag byter kläder och tvättar händerna ska det inte vara nån fara så sa hon också att 100% säker kan man aldrig vara så jag hoppar över. Skittråkigt, verkligen! Hinner vi ha en till innan sommaren bryter ut på allvar?

kalindas
5/22/15, 4:47 PM
#31

#30
Tog de inte ögonpaketet?
Kan ju vara Mykoplasma Felis också och då hjälper Ronaxan.

/Elisa

carinbrack
5/23/15, 12:17 AM
#32

De sa att eftersom ögonpaketet är så dyrt testar vi först penicillin, funkar inte det tar vi ögonpaketet.

kalindas
5/23/15, 8:23 AM
#33

Ok, men då kanske inte det visar korrekt? 🤔Fick du Ronaxan? Det är det enda som tar ev. Mykoplasma.

/Elisa

carinbrack
5/23/15, 9:32 AM
#34

Ag fick Istalthalmic, penicillinsalva (mer som droppar) som man droppar i ögat. Massoud ser bättre ut idag och Sputik är sämre, vilket för mig att tro att det är en snuva som läker ut av sig själv. Men vi får se.

Annons:
kitte
5/23/15, 9:38 AM
#35

Carin vad synd att din lilla kisse har blivit sjuk, dessvärre har jag också blivit sjuk och kan inte vara med eller ha någon kattjunta nu. Hoppas det ordnar sig för er.

carinbrack
5/23/15, 9:49 AM
#36

Stackare! Men vi två kommer igen med kraft så snart alla två- och fyrbenta kryat på sig!

kalindas
5/24/15, 10:10 AM
#37

Får hoppas att det läker ut bra. Kan vara reaktion på vaccinet trots allt. För om det är ett tag sedan den andra katten blev vaccinerad så kan det ju smitta lite.
Håll bara koll så att inte v. snor i näsan blir segt och grumligt.

/Elisa

Carlitos
5/25/15, 1:07 PM
#38

Vi kan väl flytta  fram de lite och se när det passar nästa gång :) hoppas dem kryar på sig  snabbt 🙂

carinbrack
5/25/15, 1:53 PM
#39

Jag tar det så klart gärna senare. :-) men inget utesluter ju att ni ses nu också.

lynxlo
5/30/15, 1:28 PM
#40

Så tråkigt att små såvälsom stora inte är krya! Men vi smider nya planer när ni blivit bra allesamman. Stor krya-kram till Massoud, Sputnik och Kitte!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

NatasjaHemby
5/30/15, 3:05 PM
#41

Det är helt okej för mig att det blir lite framskjutet, för här är verkligen full rulle just nu. Ser fram emot att träffa alla snart i alla fall! 🙂

SE*Simbelmynes

Annons:
kitte
6/6/15, 7:36 AM
#42

Sedan måste vi ta nya tag för våran kattjunta! För mig kommer det nog ta en tid för att tillfriskna, så jag får se om jag kan vara med eller ha en längre fram. Ser verkligen fram emot att träffa er 😊

NatasjaHemby
9/2/15, 12:52 PM
#43

Nu är sommaren till ända och tid finns återigen för inomhusaktiviteter. Någon som har lust att  hålla kattjunta någon helg i september? Jag har möjlighet att arrangera  en junta hos mig i kolonistugan (gångavstånd från Hyllie tågstation i Malmö), men Carin eller någon annan kanske är mer sugen? 🙂

SE*Simbelmynes

carinbrack
9/2/15, 1:42 PM
#44

Jag kommer gärna till dig och kollar in nytillskottet!

Carlitos
9/4/15, 3:38 PM
#45

Kommer gärna om det passar så klart 🙂

NatasjaHemby
9/6/15, 5:43 PM
#46

Då får jag förbereda vilddjuren här hemma på att de ska få besök, låter det som 😃 Men du får gärna hålla i en junta framöver Carin, för jag vill såklart se ditt nytillskott också!

Vad passar bäst, söndagen 20:e, lördagen 26:e eller söndagen 27:e?

SE*Simbelmynes

lynxlo
9/6/15, 9:40 PM
#47

Hej! Jag tror sön 20 kan passa för mig, det beror lite på vad som händer hemma då min mamma är svårt sjuk. Skulle behöva en riktig katt-dos för att sätta igång lite endorfiner och tänka på annat!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

NatasjaHemby
9/7/15, 12:47 PM
#48

Lördagen 26:e blev just upptagen och hela helgen 19-20:e blev ledig för min del.

Vad säger #44 och #45 om söndagen 20/9? 🙂

SE*Simbelmynes

Annons:
carinbrack
9/7/15, 1:54 PM
#49

Jag kan inte helgen 19-20 :-(

NatasjaHemby
9/10/15, 6:41 PM
#50

Hm, så svårt att få till en dag då alla kan! Men Lo, om du kan så får du gärna kika förbi den 20:e och så kan alla som är kattsugna och lediga den dagen haka på. Carin, du får komma och gosa med katterna precis när du vill, jag är hemma så gott som alla dagar utom tisdagar 😃 

Alltså: Kattjunta i Malmö söndagen 20/9. Här finns två orientaler och två huskatter, alla lika klappvänliga! Vi finns i Mossängens sommarstad, en kort promenad från Hyllie tågstation. PM:a för stugnummer och mer detaljerad vägbeskrivning 🙂

SE*Simbelmynes

lynxlo
9/10/15, 10:13 PM
#51

Ser fram emot! 😊

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Carlitos
9/11/15, 11:39 AM
#52

Jag kommer!! Så skicka ett pm till mig med tid och plats 🙂

Upp till toppen
Annons: