Annons:
Etikettomplacering
Läst 2319 ggr
Ehal
4/29/15, 1:33 PM

Farbror vill ha en ny vän

Min kastrerade siameshane (12 år) trivs inte som ensam katt och saknar en kompis sedan han tragiskt förlorat sin bästis. Farbror är trots sin ålder en glad och lekfull herre som gärna tar några varv runt huset och ligger och jabbar på varsin hylla i klätterträdet. Men framförallt vill han ligga varmt och mysa tätt intill. Så ett snällt sällskap som inte misstycker lek men som heller inte är för vass borde bli bäst. Farbror hade i många år sällskap av två kastrerade honor men när de togs bort fick han kattungesällskap - något han uppskattade stort. Tyvärr fick jag med tungt hjärta ta bort den knappt två år fyllda pga vingelsjuka - och nu går farbror här och gråter. Någon kattunge är dock inte aktuellt nu utan jag söker en äldre kompis åt honom. Det finns stor hund i huset, som är kattvan men kör med tough Love så det behövs en hundvan och hundorädd katt. Är det någon som har något lämpligt sällskap till farbror? Tyvärr så är ekonomin hårt ansträngd av en mycket saftig djursjukhusräkning för att försöka rädda kompiskatten så priset bör tyvärr vara humant/symboliskt.

Annons:
BettaSplendens
4/29/15, 1:44 PM
#1

Hej, jag har ingen katt till salu men kanske kan hjälpa dig. Vart i landet befinner du dig? :) Jag beklagar att ni fick ta bort den lille, aldrig kul.

Ehal
4/29/15, 2:28 PM
#2

I norra Uppland. Jättesnällt! Nej jag har gråtit floder, det är extra tungt när de är så unga, och det var en otroligt personlig katt.

Ehal
4/29/15, 2:28 PM
#3

Tillägg: för rätt katt kan jag absolut tänka mig att åka en bit.

Ehal
4/29/15, 2:32 PM
#4

Och tillägg igen. Den som köptes som kattunge trodde vi alla var en hona. Jag letade särskilt efter det. Visade sig dock vid 6 mån vara en han, och kastrerades därefter. Men farbror och han fungerade jättefint ihop så en kastrerad snäll hankatt borde gå bra även som ny kompis (eller så var det åldersskillnaden?)

Ehal
4/29/15, 7:40 PM
#6

Lejdet - tack, sett den och den är jättefin, och hundvan. Men jag "törs" inte chansa på en fertil hane tyvärr.

Annons:
Lejdet
4/30/15, 7:44 AM
#7

#6 han ska kastreras innan flytt. Det är en hane från min uppfödning och jag har pratat med henne senast igår.

Ehal
4/30/15, 9:37 AM
#8

Okej, det är ju inte vad som står i annonsen. Hur brukar avelshanarna bli efter Kastrering? Tänker om det är större risk för bråk än en som kastreras tidigt.

Ehal
5/2/15, 9:32 PM
#9

Den som länkades till har det löst sig för enligt den tråden. 

Så tips och förslag mottages fortfarande tacksamt, hjärtat går i bitar när farbror går och gråter härhemma. Matte må vara bra på massor med vis och den enda människa som duger nåt till - men en kattkompis kan hon inte ersätta =/

LottaX
5/2/15, 11:29 PM
#10

Hej!

Jag har två siameshonor som jag söker nytt hem till, helst tillsammans men kan även flytta var för sig om rätt kattsällskap redan finns. De är 3 ½ resp 5 år gamla och kanelmaskade till färgen.

Katterna finns i Stockholm och är kastrerade inför eventuell flytt.

Hör av dig via e-post till lotta@ajixmex.com  om det kan vara av intresse så berättar jag mer!

www.ajixmex.com

Lotta Smedin

Ehal
5/3/15, 12:18 AM
#11

Jag har mailat dig Lotta =)

Ehal
5/16/15, 6:45 PM
#12

Sen i torsdags bor Lottas ena dam här - och om allt går som det ska kommer den andra damen om några veckor :) Damen är inte helt imponerad av farbror, inte än i alla fall. Farbror är nyfiken och fredlig. Så med lite tid ska det nog gå bra. De kan redan sova i samma rum och röra sig i samma rum men blir avståndet för litet blir damen sur.

Jennie607
6/9/15, 3:00 PM
#13

hej, jag behöver omplacera en balinesherre på 7 år så att han får kattsällskap. Om du fortfarande har ett behov får du gärna höra av dig till  jb607@hotmail.com

Annons:
Ehal
6/12/15, 10:28 AM
#14

Farbror har fått två nya fruar via LottaX. Men tack ändå för att du tänkte på oss - och hoppas att du snart hittat nytt hem till din balinesherre :)

Upp till toppen
Annons: