Annons:
Etikettavel
Läst 2028 ggr
Liltith
2015-04-15 20:30

Färgändring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag missade ju helt att min SYStjej vart en padda så hon är ju reggad som n 03. Måste hon ställas för att få färgändras?

Annons:
[SEQJOUZ]
2015-04-15 22:16
#1

Sänd in ändring till SVERAK om d är det förbundet hon är reggae i. Blankett finner du på hemsidan 😉

S*Cupcakes
2015-04-16 08:22
#2

Hon är väl SYS n 03 21 också?
Eller är hon verkligen padda? Svårt att se på bilden men för mig ser hon n 03 21 ut, alltså tabby inte padda.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

[SEQJOUZ]
2015-04-16 09:06
#3

Oj…kom på att jag själv skulle göra en färg ändring och det blev lite huvudbry inte helt supertydlig blankett 😉

Liltith
2015-04-16 10:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja hon är mönstrad också :) hennes röda tecken kom jättesent och de är på sidan av ansiktet, svansroten och öronkanterna det syns på. Vet inte om det syns bättre på denna bilden men på kinderna sitter det röda fläckar :)

kalindas
2015-04-16 11:14
#5

#4
Hur ser hon ut på kroppen? Är de paddor och vita så får de ofta ganska tydliga röda fläckar och blir inte lika melerade som en padda utan vitt.
De röda här kan vara rufism, men på kroppen bör det synas. 
Färg på föräldrar?

/Elisa

Attacks
2015-04-16 12:35
#6

Det ser helt klart ut som hun er padde på det siste bildet 🙂  På noen kommer det supersent. Jeg har en blå classic med hvitt jente, jeg sendte inn papirer på var OSH a 03 22, og så klart rett etter papirene var sent, så oppdaget jeg creme fargene dukke opp litt her og der. Oppdaget de første da hun var over 10 uker gammel. Var mange som så bilder på FB som mente hun var padde, men jeg sa neida , hun er ikke det. Venner som så henne live her hjemme så heller ingen cremeflekker.  Men ihvertfall nå var det i hvert fall ingen tvil om at hun faktisk er en OSH g 03 22. Heldigvis var ikke stamtavlene " gått i trykken", så jeg sendte en mail via klubben om å endre EMS koden.

Men hadde stamtavlene kommet tilbake, så kunne jeg betalt inn 130 kr til NRR og sendt inn fargeendringskjema på henne selv, så lenge hun er under 10 mnd gammel. Som oppdretter av katten kan en det.

Etter den alder, skal dommere se på henne og da er det litt annen prosedyre med skjema og dommer-underskifter. Vi fikk 2 dommervenner hjem til oss da det passet slikt for en annen voksen katt som var registrert som 02, men var en 03 i hvitflekksfordelingen. Ellers måtte vi meldt katten på en utstilling .

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Annons:
Liltith
2015-04-16 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mamma är chokladtickad sköldpadda med vitt och pappa är svart/vit. Skall se om jag har nån bättre bild just kroppsmässigt.

kalindas
2015-04-16 15:54
#8

#7
Hon ser fläckig ut. Så hon är nog padda. 🙂Om inte alla fläckarna är kritvita?

/Elisa

S*Cupcakes
2015-04-16 16:25
#9

Där såg man paddningen mycket bättre ja :) SYS f 03 21 :)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: