Annons:
Etiketthälsa
Läst 1500 ggr
carinbrack
2015-04-07 20:30

En kompis åt Sputnik

Vi letar efter en kompis åt Sputnik och jag finderar på det där med kön. Jag har nästan alltid haft hankatter och de har gått bra ihop. En gång hade jag en honkatt och hon var jätterolig men inte så bunden till andra, varken människor eller andra katter. Men det kan ju ha varit den specifika katten som var så. Så min fråga är, borde Sputnik ha en killkompis eller spelar könet ingen roll (fertila katter är en annan sak, det vet jag)?

Annons:
[SEQJOUZ]
2015-04-07 23:00
#1

Detcspelar ingen roll beror mer på individen. Hemma ser jag ingen större skillnad på mina hanarvoch jonor dem är lika tillgivna och härliga som hanarna vare sig dem är kastrater eller fertila 😉 fast mina fertila hanar har jag inte ihop 😊 nu pratar jag enbsrt min ras Kat IV inte husisarceller andra raser 😉

carinbrack
2015-04-08 00:08
#2

Jag pratar också om Katt IV

kalindas
2015-04-08 02:36
#3

Mina honor är minst lika tillgivna som hanarna. Dock kan hanarna vara lite mer mammiga känns det som.

/Elisa

[SEQJOUZ]
2015-04-08 05:43
#4

Skrev så bara Carin då flera härinne har lite olika raser ihop bla husisar och dem kan ju vara lite olika 😉😉😊

amandahurtigh
2015-04-08 11:35
#5

Jag älskar kastrerade hanar, finns inget bättre ❤️
Tycker att de funkar bäst på alla sätt!! (Ja, fast svårt om man vill föda upp😉)

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

carinbrack
2015-04-08 12:18
#6

Amanda: jag tänker precis som du, och nu har jag hittat två fina alternativ för kompis år Sputnik: En hona som är leveransklar nu och en hane som är leveransklar i juli. Och Sputnik går och ropar efter Dexter och bajsar där han inte ska. Ska jag vänta på hanen eller ta honan nu, för Sputniks skull? Det är så svårt!

Annons:
amandahurtigh
2015-04-08 13:21
#7

#6 Svårt, men förhoppningsvis så kommer snart ett beslut kännas helt rätt..
Det är inte lätt att ha en ledsen kille hemma heller.. Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt för er!!❤️

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

AngelsCo
2015-04-08 23:29
#8

Jag älskar ju honor för det är oftast mer… Ös? i dem. Hanar är oftare mammagrisar, men honor är minst lika sociala och tillgivna.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

kitte
2015-04-09 10:06
#9

Min hona är mammagrisen nummer ett! Hon är med mig överallt och är så rolig 😊

[SEQJOUZ]
2015-04-09 11:08
#10

Mina honor är lika underbara och mjuka som hanarna 💗 med min Cissie har jag ett speciellt "vi är dem slm håller ordning och bestämmer här hemma" men hon är ranghög. Ta den som hjärtat säger Carin vare sig jane eller hona…och jag förstår att du blir stressad av att din kille hemma behöver en kompis 😯 Lycka till 😊

kalindas
2015-04-09 12:08
#11

Säger som #10 gå efter vem som känns bäst i hjärtat. 😃

/Elisa

S*Cupcakes
2015-04-09 13:31
#12

Hanarna är ju något speciellt, även om mina honor är och alltid varit väldigt roliga så är det kastrerade hanar jag själv skulle fylla hemmet med om det inte vore för att jag vill föda upp också ;)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: