Annons:
Etikettavelshane
Läst 2450 ggr
NatasjaHemby
2015-03-19 16:43

Hane sökes i södra Sverige

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min fina tjej S* Garmabias Amalthea, till vardags kallad Vesta, tycker att det är hög tid att hon får träffa en trevlig karl, så jag lovade att sätta in en kontaktannons åt henne.

Vesta är nu drygt nio månader gammal (född 1/6 -14) så jag tycker att vi bör vänta ett par månader till innan parning sker, även om Vesta själv inte håller med. Vesta är chokladskölpaddstickad med otroligt gröna vackra ögon och vill gärna ha en kille som har lika fin ögonfärg. En väl markerad haka och snygg profil är också stora plus. Vesta är PRA-fri, så hanen kan antingen vara fri eller bärare.

Här finns Vestas stamtavla: http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/384661

Eftersom detta är första kullen för både mig och Vesta tycker vi att det är en fördel om hanen finns i närheten så att vi slipper åka alltför långt. Vi finns i Malmö.

Kontakta gärna mig via PM om intresse finns, jag kikar in här så gott som varje dag.
/Natasja

SE*Simbelmynes

Annons:
kalindas
2015-03-19 16:58
#1

Tror att Zamirs i Falkenberg har en rödvit OSH hane. Kan dock hända att han är kastrat. Finns katter bakom honom med fin ögonfärg, har inte sett honom mer än på bild sen han var fem veckor.
Men kontakta Barbro om du är intresserad http://zamirs.se/ hemsidan är inte uppdaterad.

/Elisa

NatasjaHemby
2015-03-21 17:39
#2

Tack så mycket för tipset! Jag har mailat Barbro.

SE*Simbelmynes

kalindas
2015-03-21 20:26
#3

#2
Gör så. Jag träffade hanen idag på utställning. Han ser fin ut. En klassiskt vacker katt. Var 10 månader nu.

/Elisa

Garmabias
2015-03-23 07:50
#4

Riktigt spännande och glädjande att Vesta får gå vidare i avel! Hennes far Mockfjärdingens Lusifer är tyvärr kastrat.. Och hennes mor Asynjas Fran-CI-Ska ska få bli enbart sällskaps katt😊 Jag hade så gärna lånat ut min fina hane Frances men även han är nu kastrerad efter mycket kissande osv.

NatasjaHemby
2015-03-23 10:45
#5

Tack för supporten Lotta ❤️ Frances är ju helt underbar, härligt att han fick bli pappa till två superfina kullar åtminstone 🙂

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: