Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 2108 ggr
Warden
2015-01-29 22:00

förslag på seriös sibirisk kattuppfödare?

Hej allihop!

Jag är själv Kategori IV fantast men min syster vill köpa sibirisk katt och jag letar nu efter någon seriös uppfödare.

Min syster har haft riktig otur. Hon tingade en sibirisk kattunge hos en uppfödare, betalde handpenning och sedan återkom uppfödaren flera gånger och ville har mycket mer pengar då hon sa att hennes kille råkat i ekonomisk knipa. När min syster inte ville betala in mer än den tingningsavgift som var avtalad innan hon skulle hämta kattungen hävde uppfödaren avtalet 2 dagar innan det var planerat att min syster skulle få hem sin nya familjemedlem.

Min syster är nu förstås mycket besviken och ledsen över att bli behandlad på det här sättet.

Nu undrar jag å min systers vägnar ifall det finns någon på forumet som har några tips på seriösa uppfödare av sibirisk? Kanske någon ni känner eller bara pratat med på utställning etc?

Tacksam för alla förslag

//Linda

Annons:
kalindas
2015-01-29 23:27
#1

http://www.tricaliz.se/
Pia som hon heter ovan brukar ha fina Sibbar och jag har inte fått någon annan känsla än att hon skulle vara seriös.

/Elisa

Warden
2015-01-30 13:22
#2

Tusen tack!!

Jag ska kolla upp denna tråd..

Mvh Linda

[SEQJOUZ]
2015-01-30 14:31
#3

Malin Midstorm i Skövde…har katteri och vackra Sibirer 😊

Warden
2015-01-30 21:01
#4

Tacksam för hjälpen :) Letar för fullt. Syrran har två små pojkar som jag vet skulle bli överlyckliga om vi hittade en ny lämplig kattunge. De förlorade sin enda katt i somras och är äntligen redo att gå vidare nu. Mvh Linda

Upp till toppen
Annons: