Annons:
Etikettomplacering
Läst 3664 ggr
puppen
2015-01-16 12:49

omplacering

Jag söker en vuxen siames eller balineshane.

Jag har en 10-årig balineshona som  levde ett lugnt liv med min siameshanne som blev 18 år. Jag skaffade en siamesunge i våras som är väldigt gullig, men lite för pigg och intensiv för min hona. Samtidigt vill jag inte ha en till kattunge, för han är väldigt svartsjuk och vill ha all uppmärksamhet. Han är lite bortskämd, för han var väldigt rädd när jag fick hem honom och jag trodde aldrig att det skulle fungera med dom 2. Men nu går det bra.

Om jag får välja så vill jag helst ha en blå eller brunmaskad.

Jag bori stort hus på landet utanför Stockholm, där katterna får gå ute som dom vill.

Annons:
kajsa1004
2015-01-17 07:21
#1

Titta under fliken omplaceringar. Balines letar ny familj. Lycka till.

puppen
2015-01-17 20:33
#2

tack. jag hoppas på svar därifrån

Lejdet
2015-01-18 19:49
#3

Ursäkta att jag lägger mig i, men du fick min finaste kastrathane oden och lyckades "tappa bort" honom på 2 dygn. Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan släppa ut en omplacerad katt av misstag och inte ens ringa till mig och tala om att han är ute. Jag mår fortfarande jättedåligt när jag tänker på att han förmodligen har svultit ihjäl eller blivit tagen av räven.

MissMaven
2015-01-18 22:10
#4

#3 så sorgligt 😢 Jag vet inte vad som hänt, men minns när du skrev om att Oden försvann från sitt nya hem och bad om hjälp och annonserade febrilt på FB. Jag är så ledsen. 😕

#TS, här finns våra annonsregler, läs under 'vid annonsering' och vänligen komplettera din annons.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

puppen
2015-01-19 12:17
#5

Ja Oden var verkligen en förskräckligt tråkig olyckshändelse.

Tyvärr smet han ut i på ett ögonblick och det gick inte få få tag på honom.

Jag tänker fortfarande på honom och har väl inte riktigt än gett upp hoppet om att höra vad som hände med honom.

tuska
2015-01-20 16:21
#6

  Oj jädrans vilket öde.  Fick skrämsel hicka.   Släpp inte ut en katt  som inte bott in sej.   Man ska ha 1000 ögon så de absolut inte kan hända med en smitning.   Ska du ha en sällskapskatt till din 10-åring eller till din ungkatt. ??     Blev bara lite nyfiken på hur du tänkt.

Annons:
puppen
2015-01-22 22:47
#7

Naturligtvis släpper man inte ut en katt som inte har bott in sig. Men det var en olyckshändelse. Oden hade gömt sig bakom en gardin i min mans rum och när han, som är synskadad, gick fram till fönstret, som stod lite öppet, så blev Oden rädd och klämde sig ut.

Första nätterna hade vi dörrn till tvättstugan öppen, så att han skulle kunna gå in om han ville. Sen ställde vi ut mat flera nätter, som var slut på morgonen och vi trodde att det var Oden.  Fortfarande så ropar jag hans namn när jag är ute i skogen.

Jag har haft 9 siameser och 2 balineser, som jag har älskat mer än någonting annat på jorden. Dom har fått gå ute som dom velat och aldrig sprungit bort.

Jag tänker en tredje katt som kan bli kompis till Cigge i första hand, så att Paquita kan få lite avlastning.

Upp till toppen
Annons: