Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1531 ggr
[SEQJOUZ]
1/5/15, 11:43 AM

SE* Qjou'z väntar smått...alla 💖 bebisar 💖

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mitten av februari väntar vi en kull med kattungar mellan SE* Qjou'z Chestnut OSH O03 h Var PRA N/N & Shilby Line's Yodas Yoga OLH b03 PRA N/N i kullen kan det bli både korthår Sia/Osh, Olh/Bal, Sys/Syl, paddor, bocolour… Kuligt vore ned lite kanelisar och kanske fawn bland alla andra färger och mönstringar 😊 Är Du intresserad och vill veta mera är du välkommen att höra av dig till mig 😊 Lisa Prytz prytzlisa@gmail.se Www.figgelina64.bloggagratis.se

Annons:
[SEQJOUZ]
1/5/15, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och fina Yoda 💗

kalindas
1/5/15, 2:05 PM
#2

❤️

/Elisa

kitte
1/5/15, 7:43 PM
#3

Vad spännande! Har Yodapojken varit i farten igen ❤️ ja då blir det nog  ett härligt litet gäng Gott & Blandat! 😃

GoodWibes
1/5/15, 11:40 PM
#4

Jeg og onkel CeCe gleder oss til å se de fine bebissene. :) Men padder kan det vel ikke bli. ;)

[SEQJOUZ]
1/6/15, 7:26 AM
#5

Tack allesammans😊nej, det kanske det inte kan bli jag är ingen hejare på att räkna ut färger och mönster så om mågon här inne kan klura ut det åt mig vore jag tacksam. Jag ser och kan när dem väl har kommit, men innan 😉

GoodWibes
1/6/15, 3:17 PM
#6

Det vi vet sikkert, er at det kan bli svart og blå (begge bærer dillisjon), med eller uten hvitt, og kort eller langhåret. :) Vi vet at Yoda bærer sjokolade, siden han er det selv. Cissies far bærer sjokolade, så det er 50% sjans for at han har gitt det videre til Cissie, og 50% sjans for at han ikke har gjort det. HVIS Cissie bærer sjokolade, kan ungene bli sjokolade og lilla. Gjør hun ikke det, så blir de fremdeles svart eller blå. Vi vet at Cissie bærer kanel, siden hun er det selv. Yodas far bærer kanel, og det er 50% sjans for at han har gitt det videre til Yoda, og 50% sjans for at han ikke har gjort det. HVIS Yoda bærer kanel, kan ungene bli kanel eller fawn. Gjør han ikke det, så blir de svart eller blå. Vi vet at Yoda bærer maske, siden mor er BAL. Cissie har 50% sjans for å bære maske, siden hennes mormor har maske. HVIS Cissie bærer maske kan det bli SIA/BAL/SYS/SYL. Oppsummering: Svart og blå kan det bli uansett. Med eller uten hvitt. Korthår eller langhår. Sjokolade og lilla kun hvis det viser seg at Cissie bærer sjokolade. Med eller uten hvitt. Kort eller langhår. Kanel og fawn kun hvis det viser seg at Yoda bærer kanel. Med eller uten hvitt. Kort eller langhår. SIA/BAL/SYS/SYL kun hvis det viser seg at Cissie bærer maske. I fargene over. Både Cissie og Yoda er solide, så ungene vil også bli det. Altså ingen agoutimønstre. Trooor jeg har fått med meg alt da… :)

Annons:
[SEQJOUZ]
1/6/15, 4:00 PM
#7

Tack Wibekke du är ovärderlig och vilka spännande färdet kan bli 

Spotless
1/7/15, 1:37 AM
#8

Fast ni har ju fel båda två. 😃 Pappa är choklad och mamma är kanel, det blir bara choklad och eventuellt kanel. Bär båda på dilution så kan det bli lila och fawn också. I och med att pappa är vitfläck så kan även ungarna bli vitfläckar.  Bär båda på colorpoint så kan det bli maskade ungar också i nämnda färger.

Inga paddor, inga mönstrade och inga svarta eller blå blir det efter dessa två. 😉

GoodWibes
1/7/15, 7:32 AM
#9

#8 Men man må ha sjokoladegen og kanelgen fra både mor og far for at det skal bli disse fargene. De er ikke dominante. Hvis Cissie ikke bærer sjokolade, så får ungene bare et sjokoladegen fra far, og kan ikke bli sjokolade. Hvis Yoda ikke bærer kanel, så får ungene bare et kanelgen fra mor, og kan ikke bli kanel. Alle ungene vil derimot være bærer av både sjokolade og kanel. Både Cissie og Yoda bærer dillusjon, fordi mor til Cissie er blåpadde og mor til Yoda er lilla. Både Cissie og Yoda bærer ett hvitflekksgen hver, så ungene kan få enten ingen hvitflekksgen, hvitflekksgen fra enten mor eller far, eller ett hvitflekksgen fra både mor og far. Hvitflekksgen er dominant, og man trenger kun ett for at ungen skal bli hvitflekk.

kalindas
1/7/15, 8:13 AM
#10

"Tror" att #8 har rätt här. Kanel + Choklad blir choklad och lila (ev. kanel och fawn)
Man kan säga att kanel är lite som mjölkchoklad. Blir det inte den färgen det är pga att ingen är bärare så räknas färgen som choklad genetiskt.

/Elisa

GoodWibes
1/7/15, 8:26 AM
#11

#10 Jaha. Da har jeg i tilfelle lært meg noe nytt. :) Visste ikke at sjokolade og kanel hadde den "koblingen", men at de virket hver for seg. Man lærer så lenge man lever. ;)

Spotless
1/7/15, 11:06 AM
#12

#9 och #10 Jag vet vad jag pratar om. 😃 Klart att jag har rätt i det här fallet, annars hade jag inte skrivit något om det. 

Du får inga svarta eller blå ungar efter en choklad- och  en kanelfärgad förälder.  Inga paddor heller. 😉… och inga mönstrade heller i det här fallet i och med att ingen av föräldrarna är agouti. Det blir bara choklad och kanske lila (lila under förutsättning att båda bär dilution, vilket de tydligen gör). Bär båda, precis som jag skrev i #8, dessutom på kanel (ja, jag vet att mamma-katt gör det för hon är ju kanel 😉 men jag vet inte om pappa-katt gör det) så kan det bli kanel- och fawnfärgad (båda bär dilution) avkomma också.

GoodWibes
1/7/15, 11:44 AM
#13

#10 Jeg trodde også at jeg visste hva jeg snakket om, ellers hadde ikke jeg skrevet noe om det. Men man kan likevel ta feil. ;) Men det er sånn man lærer, og nå vet jeg at sjokolade og kanel "samarbeider" og ikke "jobber hver for seg" som jeg trodde.

Annons:
[SEQJOUZ]
1/9/15, 2:44 AM
#14

Jaja…det rer sig nog med färgerna bara dem är friska och nedkomsten går bra för Cissie och bebbarna och det är ju inte farligt att det blir lite felberäkningar med färger ibland 😉padda blir det med röd hane och nu är han en läcker chokladbit 😊jag lägger upp bilder så får ni se vad det blev. Tack för hjälpen 😊

[SEQJOUZ]
1/11/15, 10:54 AM
#15

Cissie 💞💞💞

[SEQJOUZ]
1/11/15, 10:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Cissie 💞💞💞

[SEQJOUZ]
1/11/15, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17
[SEQJOUZ]
1/11/15, 10:55 AM
#18
[SEQJOUZ]
1/11/15, 10:55 AM
#19
[SEQJOUZ]
1/11/15, 10:58 AM
#20

Idag busar SIF måste vara Egon 😉 klicka på bilden så kommer den på rätt håll 😊

Annons:
kitte
1/11/15, 1:02 PM
#21

Åh vad vacker hon är!❤️😍

[SEQJOUZ]
1/11/15, 2:20 PM
#22

Tack Kitte😊ja hon är en goding och mycket speciell och otroligt rolig och en kopia av sin morfar Q 😄

Upp till toppen
Annons: