Annons:
Etiketthälsa
Läst 1168 ggr
LENA_HK
12/27/14, 7:13 PM

Löpande kissande hona...

Hej Jag har en tjej ute på foder, 15 månader gammal. Hon löper varannan vecka, hela tiden. Sista fyra löpen har hon börjat kissa i sängar, kissa på sin matte när hon ligger i sängen. Hon sprayar också precis som en hane, när hon kommer upp i knäet och ska gosa så sprayar hon ner dom… Är detta vanligt? Vad sjutton gör man? Hon ska paras, men det är besvärligt att se på henne när det är dags. Hon löper så konstigt, inte alls så hårt som jag annars är van vid(förutom kisserierna då)… Någon som har ett gott råd eller två??

Annons:
MonicaLagerquist
12/27/14, 7:32 PM
#1

Ta henne till hankatten och invänta löpet där om hankattsägaren har möjlighet att ta emot henne.

Annars så skulle jag ta hem honan skulle inte vilja att min katt kissade ner hemma hos fodervärden.

Stolt ägare till fem La permer

LENA_HK
12/27/14, 7:39 PM
#2

Jag har ingen möjlighet att ta hem henne, har hennes fertile bror hemma bl a…

kalindas
12/27/14, 8:12 PM
#3

Ge henne p-piller. Även om det är att välja mellan pest eller kolera. Så är risken lika stor att hon får livmodersinflammation pga för täta löp som med p-piller. Inte bra att de löper så ofta och speciellt när hon även markerar.

/Elisa

Fielie
12/27/14, 9:01 PM
#4

Om hon ska paras så låt henne åka till hanen

kalindas
12/27/14, 11:31 PM
#5

Missade att ni tänkt para henne nu? I så fall säger jag som de övriga. Ta henne till hanen så snart det gå. Hon är ju i rätt ålder för parning.
Men ska ni inte para henne nu, ge katten p-piller.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: