Annons:
Etikettavel
Läst 1675 ggr
Lejdet
2014-12-10 20:19

Färgutfall

Hej, jag har ju som bekant en kull på i morgon 6 v efter min Annabel och min Jacomo. Jacomo är ju kanel OLH bicolour och Annabel är kanelbärare men blåtabby.

Nu sitter jag är och ska skicka in kattunge reg. och är SÅ osäker på 3 v ungarnas färger. Valet är mellan blått och brunmaskat… rent teoretiskt, kan de bli både brunt och blått mellan dessa föräldrar? Jag hittar ingen bra sida på färgutfall när det gäller kanel.

Annons:
Lejdet
2014-12-10 20:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bellatrix, blå eller brunmaskad??

Lejdet
2014-12-10 20:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hagrid, samma färg som Bellatrix, men blå eller brun?

Lejdet
2014-12-10 20:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hermione, tabby och SYL, men färg??

AngelsCo
2014-12-10 22:31
#4

På min skärm är alla bruna, speciellt tabbyn. Öronkanten är en bra indikator på färgen.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
2014-12-10 23:04
#5

Får dom också till brunmaskade.

/Elisa

MissMaven
2014-12-11 10:23
#6

De är brunmaskade på min skärm också.

Och med kanel är det så här - brun till choklad är som choklad till kanel. Alltså, brunt är dominant i relation mot choklad och choklad är dominant i relation mot kanel.
En katt som tex ärver brunt från mamma (Annabel är ju brun med dubbel dilution, dvs - blå), och kanel från pappa, och är inte diluterad, blir brunmaskad kanelbärare. Om den katten ärver dilution från båda föräldrar, blir den blå. :)

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Asynjas
2014-12-11 16:05
#7

Tror också brunt ( borde heta svartmaskad - då det är svart) brukar synas tydligast på trampdynorna tycker jag om man är tveksam. Men det funkar ju inte på SYL o SYS ;-)

=) /Helle

www.asynjas.se

Attacks
2014-12-11 17:47
#8

Tror også brunt. Men jeg hadde ikke ville hatt noe hastverk med å registrere dem enda. I mars hadde jo jeg 2 kattunger som var lilla og sjokolade annenhver dag. ( SIA), og jeg er ikke vandt med å ha for mange av disse fargene på siam på min erfaring. Kattungene ble ikke registrert før dem var 8 + uker gamle, men da var jeg også 100 %  sikker 🙂  Du vil jo se hvilke farger dem er mye  tidliger enn 8 uker, siden dem er blant de mørkere fargene, så ha tålmodighet, så du slipper og ev endre fargene igjen enda en gang senere :-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Upp till toppen
Annons: