Annons:
Etikettomplacering
Läst 2199 ggr
Missannas
2014-11-07 22:58

Siamessyskon söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Två syskon från min förra kull söker nu nytt hem. De är ett år gamla, friska, fina och alldeles underbara!

Såhär skriver nuvarande ägaren om dem;

"Pga  ändrade förhållanden i familjen har vi kommit fram till att vi behöver omplacera våra fantastiska siamessyskon Tiger och Caramel. De har varit hos oss i ett drygt år och är otroligt charmiga. Det har inte varit något lätt beslut, men då vi inte har den tid vi behöver för att de ska känna sig uppmärksammade och få utlopp för sitt sociala beteende känner vi att det vore bättre om de kom till en familj med mer tid för dem.

Tiger är den lite tuffare och våghalsigare av syskonen. Han älskar människor och hoppar gärna rätt upp i famnen när man kommer innanför dörren. Caramel är lite mer försiktig och brukar tassa till på armen när man går förbi, eller försöka pilla i håret för att få uppmärksamhet. 

De är ett radarpar och det går inte att skilja dem åt, därför är det en förutsättning att båda kommer till samma ställe, helst för resten av livet. De är supertrygga och kaxiga i varandras sällskap, så antagligen kommer de att finna sig väl tillrätta i ett nytt hem. De gånger vi har haft kattvakt, har det funkat utmärkt – de tar snabbt till sig nya stället och människorna.
När det gäller maten behöver man vara noggrann. De är känsliga för mjölkprodukter och får ont i magen, och Tiger har regarerat på ’mindre bra foder’ som mina kära bondkattsälskande föräldrar försett dem med… Han fick utslag i pälsen som kliade, men efter att ha hållt oss till foder baserat på kyckling, samt rå kyckling så gick detta över.
De älskar att gå koppelpromenader och ställer sig vid dörren som hundar när de vill ut. Vanligtvis tar Tiger täten och Caramel kommer steget efter. Kommer någon av dem efter eller utom synhåll så börjar den andra ropa. Dock har de inte fattat att det går bra att uträtta sina behov utomhus, utan ibland när vi kommer tillbaka efter en långpromenad så rusar de in på lådan. De är pilliga, sociala, nyfikna, uppfinningsrika och pratiga. De är också otroligt milda och mysiga, säger aldrig ifrån."

Tiger är bruntabbymaskad och Caramel är chokladtabbymaskad.

Här finns bilder på dem från när de var små och bodde hos mig:

http://siames.ifokus.se/discussions/51e1b00dce12c47c420016de-bildbomb?participating-24

http://siames.ifokus.se/discussions/51dd94008e0e745a2e003cad-finn-ett-fel?participating-25

http://siames.ifokus.se/discussions/51826d968e0e74018c0013be-bebisar?participating-25

Har du rätt hem åt dessa älsklingar? Kontakta mig på missannas.siames@gmail.com eller ring 0735-140285.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
lynxlo
2014-11-08 00:02
#1

Å, de fina! Så roligt att få se dem igen, och vilken härlig beskrivning. Det är inte att tveka på att det rör sig om vandrande lyckopiller, de kommer att förgylla livet för någon med råge!  Håller tummarna stenhårt för att det rätta hemmet står att finna inom kort. ❤️

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Nebel
2014-11-08 00:14
#2

Underbara katter och vilken fin & kärleksfull beskrivning! Hoppas och tror att de snart hittar ett gott nytt hem. Jag hade då inte tvekat en sekund om jag haft möjlighet att utöka familjen 💓

kalindas
2014-11-08 09:23
#3

😍

/Elisa

Avantgardist
2014-12-20 09:55
#4

Hur gick det för Tiger och Caramel. Hittade ett nytt hem?

Hugo katten
2014-12-20 15:35
#5

Vår oriental känner sig ensam nu när vi fick ta bort hans kompis. Huskatten Dieter duger endast till att bita i svansen. Vi har haft 3 orientaler men nu är bara Hugo kvar. Eller Zeldtrix Baloo som han egentligen heter. Kanske dessa 2 skulle fungera, vi bor i Kungsbacka. Om någon känner till nån omplaceringskatt inte för långt bort så hör av er. Siames eller oriental. Livslångt hem med mycktet gos och sova i sängen utlovas.

[patricialaxen]1
2014-12-27 13:37
#6

Åå så fina! I vilken stad finns de?

Annons:
Missannas
2014-12-27 20:12
#7

De finns i Göteborg men söker inte längre hem 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: