Annons:
Etikettomplacering
Läst 8311 ggr
Ella_122
2014-11-02 11:09

Siames och långhårsoriental omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi måste tyvärr omplacera våra älskade katter då vi fått ett barn med luftvägsproblem som förvärras av katterna. Vi älskar dom här katterna högt och vi kommer vara jättenoga med vart dom hamnar. Dom ska bara flytta tillsammans och få vara tillsammans i resten av sina liv, för dom verkligen älskar varandra. Soulmates.

Annons:
Ella_122
2014-11-02 11:11
#1

Varför kom inte all text med. :/

Ella_122
2014-11-02 11:11
#2

Dom finns i Tibro. Sam är en blåmaskad siames. Kastrerad. 5 år gammal. Social, pratsam, otroligt kelig. Det bästa han vet är när man bär runt med honom i famnen som en bebis. Ligger man i soffan så är han alltid på en, och slutar man klappa så duttar han till en i ansiktet med tassen. Saga är en chokladfärgad långhårsoriental. Kastrerad. 3,5 år gammal. Tyvärr PRA affected men det är inget som märks av alls än så länge. Jättehärlig katt. Väldigt social är hon också, kommer när man ropar. Väldigt kelen och kommer och pussas och stryker sig mot en. Däremot är hon inte jätteförtjust i att sitta några längre stunder i knät, hon har inte tid helt enkelt. En liten busfröken är hon. :) Rädd för dammsugaren tyvärr så tar man fram den så ser man henne inte närmsta timmarna. Båda är väldigt sociala och pratsamma. Hund och barnvana. Perfekta katterna. Vill att dom får vara ensamma katter i nya hemmet. Om nån är intresserad så skriv gärna till mig och berätta om er och hur Sam och Saga skulle få det hos er. Stamtavlorna kom tyvärr bort i flytten men det går ju att beställa nya vad jag har förstått. Sam är från Mina drömmars och Saga ifrån Merlions.

Ella_122
2014-11-02 11:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

kalindas
2014-11-02 21:52
#4

Jättefina! Hoppas att de hittar ett bra hem! ❤️

/Elisa

Ella_122
2014-11-13 02:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

.

Delvoriah
2014-12-15 09:31
#6

Kan du tänka dig att bortse från kravet på att de ska vara ensamkatter? Någon som läser detta och har haft en katt med pra och har tips på hur man kan ge en sådan katt ett bra liv?

http://brisingasmycket.se

Annons:
kalindas
2014-12-15 09:56
#7

#6
Ställ fråga i en egen tråd om PRA. Så blir det inte intrasslat i en omplacerings annons.
Ang. så är det bättre för två katter som känner varandra att hitta ett hem där det inte finns andra katter innan. Blir lätt osämja och stress och det är inte bra för någon.

/Elisa

Delvoriah
2014-12-15 10:51
#8

Tack för tipsen. Jag har vi några tillfällen tagit hand om hittekatter och hittekattsfamiljer, så jag har viss erfarenhet av att introducera flera katter till en grupp.

http://brisingasmycket.se

kalindas
2014-12-15 10:57
#9

#8
Siames och Oriental fungerar sällan som "vanliga" katter. Deras psyke kan göra att det slår över i kraftigt stress och ångest. En huskatt klarar dessa förändringar på ett helt annat vis.

/Elisa

Delvoriah
2014-12-15 11:15
#10

Jag har tidigare ägt en siames, därav min längtan att ha en igen, och han fungerade alldeles utmärkt med huskatter, men han kanske var unik… men jag ska givetvis ha vad du säger i åtanke

http://brisingasmycket.se

Delvoriah
2014-12-15 11:18
#11

"Ha en igen" kanske är lite för kortfattat - jag anser att siameser är den absolut bästa rasen. Det är den vackraste rasen som finns och har framförallt det mest underbara temperament jag har stött på :)

http://brisingasmycket.se

Delvoriah
2014-12-15 11:21
#12

….så jag har helt enkelt fått konstatera att min längtan efter en katt ur grupp 4 helt enkelt aldrig kommer att avta… oavsätt hur väl jag vill hemlösa katter

http://brisingasmycket.se

[patricialaxen]1
2014-12-29 11:59
#13

Jag har möjlighet och skulle gärna vilja ge Sam och Saga ett hem hos mig :) 

Har mailat dig!

Annons:
[patricialaxen]1
2014-12-29 21:48
#14

Har försökt få tag på ägaren i ett par dar nu, och ser att hon inte varit aktiv här på över en månad. Är det någon som har hört nåt om katterna? Har de redan flyttat kanske? Är lite ivrig att få veta om de fortfarande är tillgängliga eller inte :)

MissMaven
2014-12-30 03:15
#15

#14, du kanske kan försöka hitta TS via uppfödare till någon av katterna. Tex http://merlions.se/ Lycka till!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[patricialaxen]1
2014-12-30 11:23
#16

Tack för tipset, det ska jag prova! :)

Louise89
2020-07-09 10:59
#17

Jag har möjlighet att ge dem ett nytt hem ♡ Hör mer än gärna av dig om du inte redan har hittat ett hem till dem. Har en stor 3:a med balkong som jag kan inhängna, förlorade nyss min älskade lilla hund och har mycket kärlek och tid att ge dem. Mvh Louise

Louise89
2020-07-09 11:00
#18

Louise_tindra@hotmail.com

NatasjaHemby
2020-07-09 11:18
#19

#17 Tråden är sex år gammal och högst troligt inte aktuell längre.

SE*Simbelmynes

SEQJOUZ
2020-07-09 13:09
#20

Hihi, blev lite fundersam gällande PRA zubbelbärare och katteriet Merlion, undrade just vem som i hela friden använde två bärare i avel 🤣🤣🤣

Annons:
L
2021-09-23 18:25
#21

#12:
Jag håller med dig 🙏
Jag älskar alla djur och hjälper katthemmen, men sedan jag träffade min första siames så är det den sorten som gäller ❤️ Så vad jag kan göra nu är att ta hand om omplacerade siameser/orientaler och hjälpa andra katter/djur så mkt jag kan utan att de bor i mitt hus.
Min erfarenhet av att introducera 2 katter som redan känner varandra o är lite äldre till 2 andra katter har varit lite olika, men jag märker att det går fint framåt nu när jag jobbar hemma o är hemma i princip jämt så att jag kan fördela uppmärksamheten emellan dem. Det har förstås också varit med klurigt med de 2 som kom in sen
ast pga deras traumatiska historia. Lite rädsla i luften ibland fortfarande.. Men erfarenheter stärker och det tar lite tid och mer engagemang med vissa individer. Alla vill ha sin matte för sig själv ❤️ Men när det är sovdags så älskar de att krulla ihop sig med varandra. De är så smarta och de läser av våra energier, tankar, mönster… allt. Så när jag kan släppa att de ”kanske kommer att reagera på ett visst sätt nu”, så kan jag avstyra vissa beteenden hos dem. Nyttiga speglingar för oss människor ☺️

//Linda 🌳

Upp till toppen
Annons: