Annons:
Etikettkattprat
Läst 690 ggr
ChatNoir
10/29/14, 10:06 AM

Försäkring

Hej!

Jag har haft Agria till mina katter sedan jag fick dem. De är inga ungdomar (födda -01, -03 och -07) så jag antar att det inte går att byta försäkringbolag, men jag är så missnöjd med Agria som bara höjer premien hela tiden. I början kostade Agria ungefär lika mycket som andra bolag. Nu ska jag betala 700 kr i månaden för mina tre (ingen livförsäkring) och det känns inte värt, eftersom jag bara utnyttjat försäkringen en gång (och då var det falskt alarm). 

Ska jag avsluta försäkringen och spara 700 kr i månaden istället, för att använda om något händer?

Eller finns det något försäkringsbolag som kan tänka sig att teckna försäkring för äldre katter?

Annons:
kalindas
10/29/14, 10:17 AM
#1

Är katterna så gamla så får du nog behålla bolaget eller spara 700kr i månaden. Man kan ev. byta till annat bolag om man bevisat att katterna varit försäkrade hela livet i agria. Men risk finn satt det blir tjafs om katten sen blir sjuk.
Bytte från Agria till Optimal för de var billigare, men sen chockhöjde även Optimal året efter. Så jag fick ta bort livförsäkringarna på mina katter. 😕
Men Optimal är ändå billigare än Agria (än så länge).

/Elisa

ChatNoir
10/29/14, 12:31 PM
#2

Hmmm, vad trist. Ja, de flesta vill bara försäkra katter under 7 år. Det är så mycket pengar för katter som aldrig är sjuka kan jag tycka.

Jag har frågat Sveland, men det lutar väl åt att avsluta försäkringen …

ChatNoir
10/29/14, 12:34 PM
#3

Så här står det på Svelands hemsida 

Är din katt över sju år kan du teckna en veterinärvårdsförsäkring utan livförsäkring.

… men jag lyckas ändå inte.

S*Cupcakes
10/29/14, 1:35 PM
#4

Optimal.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

tuska
10/29/14, 2:30 PM
#5

  Jag har nu bytt till Optimal och inga problem att några av mina katter uppnått en hög ålder.

Upp till toppen
Annons: