Annons:
Etiketthälsa
Läst 1026 ggr
[postmortum91]
9/18/14, 6:34 PM

Hjälp, jag blir galen :P

Hej! 
Min siamestjej har sedan igår börjat jama som en galning. Hon är 6 månader nu. Beror det på att hon löper? Jag håller på att bli galen av mjaoandet. Jag vet ju att siamesen jamar, vilket hon också gjort en del. Men nu är det extremt och även på nätterna så det håller oss vakna. Jag har ju tänkt kastrera henne, och det kanske är dags för det nu? tror ni hon löper?

Annons:
VildaVittra
9/18/14, 6:35 PM
#1

Låter som det, man brukar fantisera om att strypa kattan. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kalindas
9/18/14, 7:04 PM
#2

Är säkert löp på gång. Siameser är ofta väldigt tidiga.

/Elisa

[postmortum91]
9/18/14, 8:47 PM
#3

#1 Hahaha, då är jag inte ensam om det iaf :P

Är det hög tid nu att beställa tid för Kastrering?
Hur länge kommer hon löpa?

alltidsiames
9/18/14, 8:56 PM
#4

I hundra år känns det som :)

VildaVittra
9/18/14, 8:57 PM
#5

#3 Ja, du kan ringa veterinären imorgon och berätta att kattfan löper, då kan denne räkna ut ungefär när det skulle passa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kalindas
9/18/14, 9:46 PM
#6

Brukar löpa i ungefär en vecka.

/Elisa

Annons:
Attacks
9/20/14, 3:24 AM
#7

Kastrer henne ca 2 uker etter løpetiden er ferdig - så er det helt trygt. Kastrerer en henne midt i løp eller  "for tidlig" etter løpetiden er ferdig, så har ikke blodkarene samlet seg normalt igjen, og dem kan blø mer av operasjonen 🙂

I mellomtiden får du nyte den skjønne musikken 😃

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Upp till toppen
Annons: