Annons:
Etikettomplacering
Läst 1352 ggr
MangoMelon
8/9/14, 6:49 PM

Två underbara kissar letar nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu letar två underbara katter ett eget hem efter att de pensionerats från avelsrollen. De kommer inte överens med mina fertila katter och trivs ej heller i större flock, därav beslutet att hitta ett välförtjänt lugnt hem till dem där de kan stanna för resten av sina liv. Katterna omplaceras tillsammans eller var för sig.

S*Trollmyren's Wadjet (OLH b) är en chokladfärgad orientalisk långhårs hane (kastrerad) född 17.2.2012.  Lucas är en väldigt kelen herre som gillar att ha saker på sitt vis. Han går inte med på att bli "tvångskelad" med och gillar inte att bli upplyft mot sin vilja. Om han själv får komma fram och ta initiativ är han världens mysklump, stor och gosig är han :) Lucas bor just nu hos oss men isär från avelshonorna då han inte alls gillar att de stryker sig mot honom och fjäskar, han blir irriterad på dem helt enkelt. Med andra kastrater kommer han överens och har aldrig ställt till med något problem här hemma.

FI*Tistan Lucky Star (OSH ns 25 var) är en orientalisk korthårs hona (kastrerad) född 15.3.2008. Lucky är en bestämd dam som gillar allt och alla, pratar gärna med alla människor och gillar att vara med där det händer. Hon vill dock inte heller kela om det inte är på hennes villkor, men får hon ta för sig så är hon en likadan kelfis som Lucas. Lucky bor just nu hos min faster men kan inte stanna kvar där pga ändrade familjeförhållanden. Innan hon flyttade härifrån var hon och Lucas bästa vänner, dock är jag inte säker på om de minns varann nu och om de skulle komma överens. Det har då aldrig varit några problem med att sätta ihop någon av katterna med andra kastrater, så länge man låter introduktionen ta sin tid och inte stressar fram något. Man måste ta det på katternas villkor helt enkelt :)

Katterna (och jag) bor i södra Finland men jag åker över till Sverige regelbundet och kan ta katterna med mig om rätt hem hittas på andra sidan havet. Omplaceringarna är lite akut då jag inte gillar att hålla katterna isär och min faster inte alls mår så bra med sin allergi, så om ni är intresserade av någon av mina skatter, eller bara den ena, tveka inte att höra av er till mig på email lonigirl90@hotmail.com

Båda katterna uppför sig exemplariskt, har inga olater och går på lådan. Ingen av dem ropar eller jamar så att det skulle upplevas störande, dock är de ju orientaler som ofta är lite pratgladare än andra katter men det borde ju alla här inne redan vara medvetna om ;) Katterna är inte gratis och jag har inte heller för vana att pruta på djur-affärer.

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Annons:
MangoMelon
8/9/14, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och så en bild på vackra Lucky också :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

kalindas
8/10/14, 2:34 PM
#2

Jättevackra!

/Elisa

Missannas
8/11/14, 2:02 PM
#3

Fina katter och välskriven annons 🙂 Önskar er all lycka till med att hitta nya hem.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: