Annons:
Etiketthälsa
Läst 1402 ggr
[postmortum91]
2014-07-27 00:37

Hur märker man om hon känner sig ensam?

Vi har nu haft en Siamestjej hemma sedan i början av juni. Jag undrar, hur märker man om hon vill ha en kattkompis?
Jag har aldrig haft katt förut, så jag vet inte alls vad som är normalt eller ej.
Första veckorna var hon väldigt klängig, men det har blivit mindre nu. Hon och hunden sover i resten av lägenheten medan jag och sambon sover i sovrummet. Detta verkar hon ta bra, hon skriker inte och vill in etc. Hon äter bra, dricker bra. Leker som en galning stundvis. Hon är hur snäll som helst och tackar inte nej för att gosa (såklart). Hon försöker lägga sig bredvid hunden och trycka in sig hos honom, men han reser sig fort som satan, typ som hon vore pestsmittad, så det är ju synd. Hon söker sig ju till hunden och vill gosa med honom, fast han är inte fullt på. Hon leker ibland med hans öron och biter lite i dem eller "attackerar" honom ibland. Han verkar inte bry sig, han går bara iväg om det blir jobbigt. 

Vi tar ut henne och låter henne få upptäcka med hunden 1-3 dagar i veckan. 
Uppfödaren är (vilket är förstårligt) orolig för att hon känner sig ensam, men hur märker jag det? I mina ögon verkar hon som vilken kattunge som helst, fast hon blir dissad av vår hund.

Annons:
alltidsiames
2014-07-27 00:53
#1

Om katten blir jobbig eller olycklig märker man det.

Upp till toppen
Annons: