Annons:
Etiketthälsa
Läst 1385 ggr
rutigduk
7/23/14, 7:29 PM

Hjälp, mattjuv!

Har två kissar hemma varav den ena jämt & ständigt hoppar upp på bänkarna i köket.. Båda katterna är helt galna i mat, men det är bara hankatten som hoppar upp på bänken & försöker ta sin egna mat när den läggs upp i skålen men även husses & mattes. ALLT ska han äta, det spelar ingen roll om det är en klick pajdeg, mjukt tacobröd eller en smarrig köttbit som ligger på bänken.

Har införskaffat ett klösträd som står i köket nu som är tänkt att de ska kunna sitta i & kunna se vad vi gör på köksbänken. Att de på nåt sätt ändå får vara med i köket men sittandes på lite avstånd & inte bredvid skålar och skärbrädor.. Är detta en bra idé tro; att bära katten till klätterträdet varje gång han hoppar upp på bänken?

Finns det någon därute som haft samma bänkhoppande problem som lyckats få en lösning på det hela? :)

Annons:
[idaskoog]
7/23/14, 7:33 PM
#1

haha…jag har gett upp kampen :) jag lyfter ständigt ner mina katter från bord och bänkar, spelar ingen roll vad jag gör. Det är katterna som är ägare av huset, jag är bara inneboende :)

rutigduk
7/23/14, 7:53 PM
#2

Haha, det är bara så eländigt att man inte kan lägga upp maten åt dem utan att han försöker gluffsa i sig allt innan man är klar ;)

Carlitos
7/23/14, 10:21 PM
#3

Är det kattungar/yngre katter så brukar dem äta allt i sin väg. Tror dem kommer att sluta med det.. Det har mina gjort. Men vara på bord, diskbänk mm är dem men jag ser inga problem med det dem får gå ner när vi ska äta eller laga mat :)

GoodWibes
7/24/14, 11:39 AM
#4

Mina katter har ikke adgang til kjøkkenet, og det er forbudt å gå på stuebordet. Det går som regel greit når jeg er hjemme, men jeg ser at de har vært på bordet når jeg har vært ute. ;)

Upp till toppen
Annons: