Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2453 ggr
kalindas
7/22/14, 6:47 PM

Inga Siameser men...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är ju detta inga kat4. kattungar. Men jag vill ändå visa upp mina små huskattbebisar som jag tagit hand om. 
Som van vid klängiga Siameser o Orientaler, så är de annorlunda, då de varken ligger i hög eller är direkt värmesökande. Men fullt ös och egensinnighet finns det gott om. 😃

Första bilden är på Pelle Plutt, som jag hittade ensam, mager och gråtande på logen när han var ca 2,5-3 v gammal. Han är ett charmtroll av rang och extremt viljestark!
Han kommer troligtvis få bo kvar om inte drömhemmet dyker upp.

/Elisa

Annons:
kalindas
7/22/14, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Penny är en klass för sig! Tror inte att det finns nåt hon är rädd för. Var social med mig två timmar efter jag tog in henne. Då var hon 5-6 veckor gammal och aldrig sett en människa. Gick rakt fram till hunden och buffade på honom, ligger jämte dammsugaren när jag städar, rymmare av rang och klättrar över alla hinder. Måste upptäcka allt! Hon är livsfarligt charmig söker ett hem där hon får utlopp för sin äventyrslusta, men under kontrollerade former.

/Elisa

kalindas
7/22/14, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ozzy är en cool kille. Var ute länge på logen, men när ha och systern började gömma sig och blev mer och mer skygga, var jag tvungen att ta in dem. Han kommer bli en stor kraftig hane och med sina defekta tassar (skeppskatt) står han stabilt på marken.
Ozzy är tingad.

/Elisa

kalindas
7/22/14, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Pippi är Ozzy's syster och söt som socker. Har ett vackert classic tabby mönster och stora prickar på magen. Hon är en äventyrslysten dam nu när blygheten har minskat.
Pipp i är tingad.

/Elisa

cerwinvegas
7/22/14, 8:37 PM
#4

oj vilket härligt gäng du har .. lycka till i livet era godingar  :)

Lejonhjarta
7/22/14, 10:01 PM
#5

Dom är ljuvliga! Men Pelle  och Penny är mina favoriter. Kanske för att dom varit med så länge nu. ❤️Du gör ett jättejobb som tagit hand om dessa gryn!!

Nilla
7/23/14, 9:53 AM
#6

Underbara bebisar. Du har gjort en god gärning. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Liltith
7/23/14, 6:54 PM
#7

Guud så söta!

Beige
7/24/14, 7:23 PM
#8

Nej inga siameser men rackarns fina 😍

C-rex
7/24/14, 11:46 PM
#9

Så fina <3

Fante
7/26/14, 11:40 PM
#10

Så fina Mera bilder tack

kitte
7/27/14, 4:57 PM
#11

Herregud vilka små sötnosar!😍Vilken tur dom har haft som fick komma till dig.

MissMaven
7/28/14, 3:22 PM
#12

Underbara! ❤️

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
8/20/14, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Huskattbebisarna är nu ca 12 veckor, ska få andra vaccineringen och chippmärkas imorgon.
På lördag flyttar Ozzy och Lucy. Sen får jag behålla Penny en vecka till. Lille vite Pelle kommer troligtvis att få stanna om inte drömhemmet dyker upp.

Trots alla problem med handmatning, fått ta in bebisarna för tidigt, skabb på alla katter, en ekonomi som är obefintlig och just nu en sur och markerande kastrathane. Så ångrar jag det inte en sekund. För de är så charmiga! Hjärta

På första bilden är det Pelle, Ozzy och Lucy

/Elisa

Annons:
kalindas
8/20/14, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Sen en bild på vackra Penny

/Elisa

Lejonhjarta
8/20/14, 3:48 PM
#15

Heeeelt underbara!!

lynxlo
8/25/14, 10:25 AM
#16

Vilket gäng! Lyckliga dig Elisa, och lyckliga de med!😍

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Missannas
8/29/14, 11:40 PM
#17

Gud så söta ❤️ Så bra jobbat av dig Elisa, karmakontot maxar 🌺

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
8/30/14, 1:13 AM
#18

#17
Tack! 🙂
Tre av fyra ungar har nu flyttat och Pelle får nog stanna. Tre av fyra av de förvildade honorna är nu kastrerade. Den sista gick inte i fällan och har nu en kull.
Så om jag inte hittar ett jourhem om några veckor, så är väl risken att jag får ta in dessa ungar också. 😮

/Elisa

Upp till toppen
Annons: