Annons:
Etiketthälsa
Läst 1407 ggr
[postmortum91]
2014-06-23 13:05

kattunge nyser?

Min kattunge nyser lite då och då. Det är en renrasig siames som blivit vaccinerad från kattsnuva. Det rinner även i hennes ögon, fast det har det alltid gjort sa uppfödaren och sa att veterinären sa att det gör det bara ibland på vissa katter. Kletet från ögonen är ingen färg, och hon verkar inte må dåligt. Hon äter bra och är pigg i övrigt. Bör jag vara orolig eller är det bara en vanlig förkylning som hon åkt på?

Annons:
kalindas
2014-06-23 13:08
#1

Kan vara en reaktion på flytten och nya bakterier. Även en enklare reaktion på vaccinet. 🙂

Sen rinner från ögonen och alltid gjort??? 🤔
Hur mycket rinner det då? Har du foto på det?

/Elisa

[postmortum91]
2014-06-23 14:29
#2

#1 Svårt att ta bild på det, men det bildas som sömn i ögonvrån, typ gråaktig gele blir det. Det bildas lite varje dag.

Lejonhjarta
2014-06-23 14:58
#3

Låter inte som något allvarligt. Kan göra på mina vuxna iland åxå. Kan vara som Kalindas säger en reaktion på flytt. Dom är lite känsliga i ögonen en hel del av dessa små raringarna.

[SE* Qjou´z]
2014-06-23 17:26
#4

Du kan kolla Streptokocker mycket vanligt bland våra katter och som många bär på utan att bli sjuka som vid symtom kan behöva behandlas med antibiotika.

//Lisa SE* Qjou´z

alltidsiames
2014-06-24 07:44
#5

Vaccinet mot kattsnuva tar tydligen bara 90% av alla kattsnuvor som finns och det finns andra sjukdomar som börjar med de symptomen. Håll koll i munnen så att den inte får sår och håll koll på att den inte blir sämre och får feber t.ex. Mer kan man väl inte göra. Lycka till.

Upp till toppen
Annons: