Annons:
Etikettavel
Läst 692 ggr
Attacks
6/22/14, 6:39 PM

Vekt på større kattunger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hva har deres kattunger veid ca rundt 10-12 uker?

Våres 2 kull med Hidalgo er noen skikkelig kraftplugger,men det ser vi naturlig på at også pappan er kjempestor.  Der har vektene variert rundt 1500 -1700 gram på de 5 "minste" og så er det XL kattungen på 2.3 kg ved 12 ukers alder.  Novemberbarna var også svært store, også til jenter å være.

Men jommen er April bebisene mine også store, og der er der ingen Hidalgo gener iblandet.  Dem er halvsøsken til Hidalgo's første kull, så dem har vel en mors arv i tillegg til sin pappa da…

Minstejenta som var knappe 63-65 gram ved fødsel er nå  9.5 uker gammel oppe i 1.1 kg.  De 2 røde og storepadden er oppe i 1.3 kg og så størstemann, Prinsen er nå 1.4 kg. Veide dem for  få dager siden, så dem har lagt på seg 100g til på kort tid :-)

Vi forer dem ikke annerledes heller. Rått , kornfritt våtfor, og denne gjengen vokser opp på orijen.

Så finnes der jo en regel der en kattunge bør veie minst 1 kg og være over 12 uker før den flytter i nytt hjem?

Her flytter dem ikke 12 uker gamle, og jeg lurer på om jeg driver oppdrett av ponnyer i stedet… :D

 Får legge ved minste og største blant aprilbebisene som omfavner hverandre med en god klem ;-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Annons:
kalindas
6/22/14, 6:51 PM
#1

Härligt med stora katter! ❤️

/Elisa

kitte
6/22/14, 7:51 PM
#2

Vilken gullig bild ❤️

Upp till toppen
Annons: