Annons:
Etikettkusinraser
Läst 3497 ggr
[postmortum91]
6/15/14, 3:26 PM

Vad passar en Siames med?

Om vi skulle skaffa en till katt som sällskap till Ayla, vår Siamesbebis. Vilken kattras hade passat då? förutom Siames, Balines, Oriental, Foreign White etc.

Annons:
AngelsCo
6/15/14, 9:48 PM
#1

Aby, somali, burma, russian blue… Något aktivt, socialt och sällskapligt. Min bästa kompis har burma och siames. Tidigare hade hon huskatt, men burman fungerar bättre.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Attacks
6/15/14, 11:05 PM
#2

De slanke rex kattene funker også bra - en av mine skal flytte sammen med 2 Devon Rex :-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

AngelsCo
6/16/14, 10:35 PM
#3

Min hane bor med en bengal…

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

[postmortum91]
6/17/14, 10:07 PM
#4

Okej, härligt!
Jag skulle väldigt gärna vilja ha en snowshoe, men de är väl extremt sällsynta? för de är väl lite som en siames i lynnet?

AngelsCo
6/18/14, 12:06 PM
#5

De är mycket mjukare och lugnare i psyket än en siames, men det skulle nog fungera. Snowshoe är dock inte så vanligt i Sverige men det finns ett par uppfödare. Det är mycket siames i dem, men det är också mycket ragdoll, huskatt och något annat trubbigare, mjukare, amerikanskt.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Felicula
6/18/14, 1:39 PM
#6

De orientaliska raserna trivs annars så bra ihop, så det finns egentligen ingen anledning att ha olika. De vill ligga i hög med varandra, de är livliga och smarta. Jag skulle nog inte välja en annan sort, men det är jag :) (Har du en siames kan du ju ha en oriental också, eller, om du vill ha något med mer hår, en balines eller orientaliskt långhår.)

Annons:
Upp till toppen
Annons: