Annons:
Etiketthälsa
Läst 1073 ggr
LENA_HK
6/12/14, 7:17 AM

Fertila hanar

Hej :)

Jag har två grabbar hemma, syskon, de är snart 9 månader gamla.

Jag har planer på att kanske låna ut den ena eller kanske båda till avel. Har aldrig haft fertila hanar hemma förut så jag har såklart lite funderingar…

Först och främst så undar jag över temperamentet, just nu är dom jättebra vänner och har vart under hela uppväxten. Jag är lite orolig för vad som händer när alla hormoner sätter in… Tror ni de blir ovänner och slåss? Borde jag kanske kastrera den ena direkt för husfridens skull? Chip kanske? 

Vad har ni för erfarenheter kring strilande killar? Strilar alla? Jag är såklart inte jättelycklig om hela huset blir nerpinkat…. Kanske risken för det är större när de är fertila båda två?

Jag undrar många saker… 

Båda grabbarna är fina brunmaskade siameser, finns det något intresse från någon här att låna någon av dom? 

Jag ska lägga in bilder på herrarna under avelshanne finnes/sökes också såklart :)

/Lena

Annons:
tuska
6/12/14, 1:13 PM
#1

 Lägg in bilder här och även stamtavlan,  finns nog många som söker avelshanar till sina kattflickor.

GunillaSverkersson
6/12/14, 3:54 PM
#2

Mina två fertila killar Snake 5 år och Sang 1,5 är bästa vänner och Kastraten Matakoni också. De tre bor tillsammans, frånskilda från mina fertila honor. De har (peppar peppar) aldrig slagits. Snake som är äldst bestämmer och kissar mest, speciellt om en löphona varit på besök. Sang kissar bara lite när det är honor på gång. Matakoni kissade jättemycket när han var fertil. Våran första fertila hane Hoffens Kelso , kissade överallt och honom hade vi blöja på. Så för min del är detta mina sista fertila hanar (de kastreras snart) jag är otroligt trött på min sönderkissade övervåning. Men det är ju roligt att ha fertila hanar också, att följa deras avkommor man känner sig lite delaktig. Ibland stöter man på någon kattunge på utställning, eller får läsa om dem här.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

LENA_HK
6/12/14, 4:00 PM
#3

#2

Ja, det skulle vara roligt om de får några avkommor. Hoppas :)

Det är världens mysigaste killar <3

Felicula
6/13/14, 12:57 AM
#4

Min Corael strilade inte alls inan han blev två år. När vi fick kattungar i huset började han markera en del kring bolådan, och efter det har det skett en del "olyckor" på andra ställen också. Det kan givetvis bero på att han blivit äldre också och känner sig starkare i sin roll, men han har hela tiden varit bra vän med de andra katterna hemma. Någon gång har han jagat den lite äldre kastraten Tommy, men det är inte den enes fel, för jag har sett Tommy ge Corael något nyp ibland också, så det handlar nog mest om att kastraten har den äldres rätt och är större fysiskt, och den fertila sin fertila rätt, så de hamnar väldigt lika i rang. Dock är det absolut inte något problem i gruppen, strax efter någon har väst så ligger de i hög tillsammans och sover.

LENA_HK
6/13/14, 6:54 AM
tuska
6/13/14, 11:41 AM
#6

  Fina pojkar, väl värda att få lämna avkommor.

Annons:
LENA_HK
6/13/14, 12:06 PM
#7

#6

Tack :)

De har varsin BIS vinst med sig i bagaget :)

LENA_HK
6/13/14, 2:30 PM
#8

Jag har pecis lagt ut bilder på grabbsen i mitt fotoalbum om någon vill se :)

Lejonhjarta
6/13/14, 5:02 PM
#9

Jättevackra bägge 2!

C-rex
6/13/14, 5:39 PM
#10

Jättefina.

Synd på avståndet. Skulle vilja para min oriental med en siames i nov/dec/jan :/

Upp till toppen
Annons: