Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 2348 ggr
S*Cupcakes
2014-06-04 21:51

Tja från Fille & Sockan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi blir större, störst, bäst och vackrast!

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Annons:
S*Cupcakes
2014-06-04 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fille, blir en hjärtekrossare.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

S*Cupcakes
2014-06-04 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag får verkligen jättemycket gjort på dagarna. Sitter inte alls och tittar på kattungar hela dagarna…

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

S*Cupcakes
2014-06-04 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hela familjen. Sammet har bestämt att kattungarna ska bo i soffan nu, för där bor ju matte och husse..

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

S*Cupcakes
2014-06-04 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hjärtekrossare var det ja ;)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Carvecomp
2014-06-04 22:45
#5

Fille är verkligen helt underbar, tror jag smälter :| Kommer du behålla någon av dem? / Mitzi :)

cillaroten
2014-06-05 08:37
#6

Tycker att dom ser ut som små hjärtekrossare båda två 🙂❤️

Annons:
S*Cupcakes
2014-06-05 09:19
#7

Mitzi - Nej båda går till två toppenhem, Fille blir kvar i samma stad i alla fall för han är verkligen genom mysig och go! Sen får vi se om jag kanske använder honom på nån kull framöver :)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Lejdet
2014-06-05 20:29
#8

Jag tar en kölapp för parning redan nu 👍

Beige
2014-06-05 21:03
#9

Båda killarna är ju alldeles alldeles underbara!

kitte
2014-06-06 17:33
#10

Vilka små gullungar! ❤️Förstår verkligen att du får en massa gjort på dagarna😉

Boggsvea
2014-06-07 13:31
#11

Då gulliga dom är..Förstår att du inte får något gjort på dagarna. Efter vi fick missungarna har jag blivit bohem ;) hihi…

SE*Pepparkornsögas Skrattar

RoxannaS
2014-06-07 13:41
#12

Men jag måste få fråga. Reagerade på pälsen. Är det siameser eller? Tycker dem ser så fjunigt håriga ut. 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lejdet
2014-06-07 14:59
#13

#12 De är Peterbalder, dvs nakna kat. 4 katter. Peterbald föds alltid mer eller mindre fjuniga, sedan brukar de bli mer nakna ju äldre de blir. Peterbald finns i flera sorters hårlag, gummy (som gummi), flock (som en persika), brusch (som en "misslyckad päls") och helt fullhåriga. De här är flock just nu. Kan bli naknare.

Peterbald är alltså en naken siames/oriental och har blå ögon om de är maskade och gröna om de är fullfärgade som de här.

Annons:
Spotless
2014-06-07 18:58
#14

De där grabbarna har jag följt sedan de var alldeles nyfödda. De är fullkomligt ljuvliga båda två. ❤️ Jag är så glad för din skull Jenny. ❤️

RoxannaS
2014-06-07 20:29
#15

#13 åh vad spännande! Kul att få lära sig något nytt :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
cerwinvegas
2014-06-08 11:17
#16

Vilka sötnosar du har där hemma 😍

Biames
2014-06-08 22:06
#17

# 8 Ingen av dem kommer att lånas ut till avel ( eller säljas till avel) så det blir svårt med en kölapp ;). Eftersom Jenny inte har skrivit detta tidigare så gör jag det då det är jag som är huvudägare till pappa katten. Men visst är de söta och ser lovande ut , håller tummarna att Jenny får några fina avkommor efter någon av dem om hon beslutar sig för att använda den i sin avel.

S*Cupcakes
2014-06-09 00:11
#18

#17 Jag har inte skrivit det då båda redan är bokade, jag visar bara bilder.. jag tror Lejdet menade att hon gillar dem och skulle kunna tänka sig låna, tyvärr är ju det en omöjlighet med restriktionerna jag har från din hane.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Lejdet
2014-06-09 07:34
#19

# 17 det har inte framkommit någonstans att det finns restriktioner och jag fick kommentaren att det skulle bli fina ungar ihop med min Evita av Jenny. Därav min kölappförfrågan. Det var ju tråkigt med tanke på den oerhört snäva avelsbasen av peterbald i Sverige.

Biames
2014-06-09 11:23
#20

#19 Det var lite därför jag skrev att de inte skulle gå i avel ( lånas ut) eftersom jag såg att detta inte var på pekat, är ju lite tråkigt om någon går och "hoppas" på att få låna i framtiden. Andledningen till att det är restriktioner på min hanes avkommor är för att jag använder honom själv i min avel och är noga med att mina linjer inte sprids överallt och speciellt dessa linjer då det är dessa jag har jobbat med i 6 år så de är väldigt värdefulla för mig. Men som Jenny skrev, hon kanske använder en av dem i avel framöver så visst kommer avelsbasen att bli bredare i framtiden. :)

Annons:
AngelsCo
2014-06-10 14:34
#21

I min värld tar man inte han-låneförfrågningar i ett publikt forum, utan är något man gör upp om mellan fyra ögon… eller öron, eller telefon, för den delen… 

Men de är så söta att man nästan blir sugen på en såndär naken variant…!

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejdet
2014-06-10 20:22
#22

# 21 jag pratar nästan dagligen med Jenny på facebook, kommentaren kom från hennes sida att Evita skulle få fina ungar ihop med en av dessa. Så nej, det är inte en förfrågan på ett publikt forum. Hon sa inte ett ljud om att de inte får lånas ut, då hade jag knappast skrivit den kommentaren. Om hon och Maria inte har klara överenskommelser mellan sig kan inte jag veta.

S*Cupcakes
2014-06-10 21:02
#23

Tror också det hade kunnat bli fina ungar :) Men de är bara fem veckor och som sagt jag ville bara visa fram dem inte prata om kommande avel. Jag skulle likagärna kunnat säga att två kastrater hade kunnat få fina ungar ihop, det är liksom filosoferande eftersom ungarna är så små än är det svårt att säga de blir säkert inget speciella som vuxna, jag hoppas iaf att Evita paras snart med nån snygg hane det ska bli spännande att se vad hon kan lämna :)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Biames
2014-06-10 21:09
#24

# Tänker inte göra detta till någon stor diskussion men vill bara säga att jag har varit VÄLDIGT tydlig vad som gäller med Eddie och hans avkommor detta är reglerart i ett skriftligt avtal så svar på "frågan"om att jag inte har någon klar överenskommelse gällande Eddie så JO DET HAR VI så nu kan vi släppa detta.

oscarsine
2014-06-16 23:05
#25

De er så fine, og syntes de blir bedre og bedre for hver gang jeg ser bilder på dem❤ Men så har de verdens fineste mamma også❤❤❤

Upp till toppen
Annons: