Annons:
Etikettkattprat
Läst 1455 ggr
yve2
6/1/14, 12:15 AM

Livet blir inte alltid som man tänkt sig...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är nog menat att jag inte ska ha kattungar …. min söta lilla Mysan har jag varit tvungen att kastrera eftersom hon fick Pyometra. 

Jag upptäckte det tidigt att allt inte var ok med henne och veterinären trodde att vi skulle kunna bota henne eftersom jag kom i ett så tidigt skede och att jag skulle kunna para henne. Men efter det att behandlingen var klar så kom den tillbaka efter ett par dagar 😭

Min kattkillar var jättegoa med henne när hon var dålig låg nära och värmde henne

It's a cat's world… adjust! :)

Annons:
yve2
6/1/14, 12:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

It's a cat's world… adjust! :)

yve2
6/1/14, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nu är hon sitt gamla vanliga jag och ska bara apportera piprensare hela tiden. Jag får sitta och kasta hela kvällarna, det är ju bara jag som duger som kastare åt henne

It's a cat's world… adjust! :)

kalindas
6/1/14, 11:51 AM
#3

Tråkigt att höra att det inte blir några ungar. 😕
Det där med planer lärde jag mig tyvärr också mycket fort att det inte gäller med kattavel. Tror inte någon av de planer jag hade under tiden jag födde upp gick i lås. Alltid något hinder i vägen…

/Elisa

Missannas
6/1/14, 3:50 PM
#4

Tråkigt att det inte blir några kattungar som planerat, men skönt att hon är sig själv igen och mår bra, det är ju det viktigaste 🌺

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Attacks
6/1/14, 10:52 PM
#5

Lykke til som glad kastrat :-)  Kjempetrist der kom en pyo i veien,men noen ganger går det ikke an å fikse.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

lynxlo
6/1/14, 11:15 PM
#6

Beklagar att planerna grusats 😕. Men ni kommer långt med piprensare hursomhelst 😉. Härligt att höra att hon är i sitt esse trots pärsen med operation och allt!  Önskar god bättring för henne och allt det bästa till hela ditt härliga gäng!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Felicula
6/2/14, 2:48 PM
#7

Trist. Så där var det för mig med Lalla som fick två missfall och blev kastrat och sedan Sadie som blev sjuk och där veterinären avrådde från parning. Till sist fick jag ju ändå Froufrou och hon har givit mig fem underbara ungar, helt naturlig födsel, friska och härliga ungar som har varit sunda hela vägen. Till sist går det, men ibland känns det jobbigt på vägen (och gissa om jag har varit hönsmamma över kullen!). Din fina hona blir säkert en trevlig kastrat, och jag ska säga att Sadie har varit underbar med kullen, hon har hjälpt till hela vägen som om de var hennes, så att ha en kastrattjej hemma när det väl ska bli ungar är inte alls fel.

Lejdet
6/2/14, 8:24 PM
#8

Så trist att det inte gick vare sig med henne eller Kitty Hawk. Verkar inte meningen på nåt sätt att ni ska ha ungar? 

Som Kalinda säger, planera, det är något vi uppfödare kan roa oss med när vi har för mycket fritid… det blir ändå aldrig som man har tänkt sig och framförallt NÄR man har tänkt sig;-)

yve2
6/4/14, 12:07 AM
#9

Nä, jag har ju förstått att planer kan man ha med kattavel men att sällan blir som man tänkt sig. Men som #8 säger så gick det vare sig men Kitty eller med Mysan så nu lägger jag alla planer åt sidan ett tag.

Huvudsaken är ju att jag har 2 friska, glada kastrat honor. Även om lille Kitty numera tyvärr bor hos dottern där hon stormtrivs med lugnare kattkompisar, mina killar är lite för vilda i hennes smak. Men vi bor ju så nära varandra så jag kan gå dit och pussa på henne när jag vill.

It's a cat's world… adjust! :)

Upp till toppen
Annons: