Annons:
Etiketthälsa
Läst 831 ggr
lynxlo
5/30/14, 4:56 PM

Forskning pågår på SLU!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Allihop! Jag var i dagarna på konferens och träffade då Elin Hirsch från SLUs kattforskningsgrupp. Hon håller på att utarbeta ett testverktyg för att mäta stress hos katter som lever i grupp. Elin ska presentera sin forskning vid ett seminarium 9-10 Juni, "Feline behaviour and welfare Seminar" i Skara. För er som bor i närheten eller har möjlighet att åka- lucky you! Det är ett supertillfälle att ta del av för oss relevant forskning. För er som skulle vilja delta men inte kan har jag ett tips som jag själv tänkte köra med 😉. Emaila Elins handledare Maria Andersson och be att de spelar in presentationerna, alt. streamar symposiet live. Jag vet att de ska streama till Uppsala (I och för sig internt inom SLU) så tekniken borde finnas att tillhängliggöra detta event för fler angelägna "kattaktörer"! Sök på SLU, symposiets och Maria Anderssons namn så kommer ni rätt, jag lyckades inte länka. På en av konferensens utsökta veganluncher satt jag brevid keynote talaren Harriet Ritvo, och efter ca 3 minuter av akademisk parlör visade det sig att hon lever med ett gäng siameser, och vi satt och gluttade bilder i telefonerna.. Hon avslutade givetvis sin föreläsning med en präktig siameshög! 😃

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
kalindas
5/30/14, 7:30 PM
#1

Låter spännande! 🙂

/Elisa

Garmabias
5/31/14, 8:44 AM
#2

Väldigt spännande!

Upp till toppen
Annons: