Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 2567 ggr
jillan
2014-05-27 18:40

vinglig

Igår kväll gjorde jag rent Milo´s öron med oto clean öronrens. Nästan direkt, så blev han vinglig. Var helt normal innan.

Han kan gå, men rätt som det är, så blir det lite vingligt. Alltså inte vinglig hela tiden. Han kan inte beräkna avstånd, så när han ska hoppa upp på något, så ramlar han. Fast ibland går det bra. När han skakar på huvudet, så ramlar han.

Han vill äta, men har svårt med att avgöra VAR maten är någonstans verkar det som. Har ätit lite har han gjort.

Är pigg o vill leka.  Är lite försiktig. Men det är ju lite jobbigt när man är yr i 

huvudet😕

Kan det vara så att öronrenset har hamnat "fel" på något med balansen o göra eller om jag masserat o kommit åt något? Ringde veterinären o hon trodde att det kunde vara så. Hon tyckte jag kunde vänta till imorgon med att åka in. Så om han är vinglig imorgon, så åker jag in. Han går på lådan.

Har gjort rent öronen med oto clean innan & det har gått bra. Självklart använder jag inte tops utan häller bara i renset & masserar.

Någon som varit med om detta? Funderar på vingelsjuka, men då är de väl vingliga hela tiden? Och så är det så konstigt att det hände efter jag gjort rent öronen.

Annons:
kalindas
2014-05-27 18:46
#1

Det är säkert att han fått vätska ner i örat och det kliar på honom. 🙂
Är det öronrens som är för katter? Vet att man inte ska använda den som är till hundar då den innehåller ämnen som inte är bra.

/Elisa

jillan
2014-05-27 18:55
#2

#1 Ja, det är för både hund o katt. som jag köpte hos veterinären.

Han var jätte smutsig i öronen för ett tag sedan o jag trodde det var något annat än smuts, så jag åkte till veterinären. Hon rekommenderade den då den är lite mildare än vanlig öronrens som man kan köpa i djuraffär.

Upp till toppen
Annons: