Annons:
Etikettkattprat
Läst 1353 ggr
Ellensmatte
5/26/14, 8:07 PM

Bra sele?

Jag ska beställa nya selar till flickorna och har läst en del om Puppia. De ska tydligen vara lite korta i kroppen och det kanske inte passar mina långa tjejer. Har ni några bra tips så säkra och bekväma selar?

Annons:
Ellensmatte
5/26/14, 8:09 PM
#1

Oops, inlägget hamnade i fel grupp. Kan man flytta det själv till Allmänt?

Missannas
5/26/14, 9:13 PM
#2

Jag använder Puppia och mina katter är långa 🙂 tycker Puppia sitter riktigt bra samtidigt som den är mjuk och följsam.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Ellensmatte
5/26/14, 10:12 PM
#3

Är deras sele säker? Jag såg att ngn modell har kardborre och det känns inte så rymningssäkert för smarta långnäsor.

Missannas
5/26/14, 10:22 PM
#4

Jag upplever den som väldigt säker, jag har en slingrig oriental som klarar av att backa sig ur de flesta selar vi har använt men inte Puppian. Ingen kardborre på de jag har utan man trär den över huvudet och ena frambenet, sedan spänner man fast den runt bröstkorgen.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
5/26/14, 10:30 PM
#5

Trodde att Puppia skulle funka åxå, har hört om så många som sagt den var bra. Funkar på min hane som är den som använder frekvent men skulle idag ha den på min äldsta tant och 2 ggr fick hon av sig den. Tillslut fick ja sätta en extra grej runt magen som en snara och så sur hon va då! Vete 17 vad jag skall ha till henne. Köpte 2 olika Puppia så jag skall prova den andra på henne imon…

MissMaven
5/26/14, 10:39 PM
#6

Claire kan backa ur vad som helst, tom Puppia. 😕 Funderar på att köpa henne Puppia junior. Hon springer inte iväg, utan står bara bredvid, men jag vågar inte chansa. Nu får hon inte gå ut förutom på balkongen, innan jag hittar en sele som hon inte kan ta sig ur!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Missannas
5/26/14, 10:48 PM
#7

Har ni för stor storlek tro? Vilken modell har ni?

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

MissMaven
5/26/14, 10:52 PM
#8

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
5/27/14, 12:11 AM
#9

http://www.supercat.se/katthalsband-selar-koppel/ritefit-harness.html

http://www.supercat.se/katthalsband-selar-koppel/superior-harness.html

Bägge i small. Ska prova den nedersta imon. Å detta är inte någon ormlik dam utan en modell rejäl "mormor"siames.

Missannas
5/27/14, 12:28 AM
#10

Jag använder samma som Jelena i storlek XS till alla mina. Fast spännet ser annorlunda ut än på dina bilder Jelena, kanske en äldre modell jag har. Inte kul när de kan ta sig ur, tänker att det kan hända något som skrämmer dem och då kan de ju sticka iväg av den anledningen.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
5/27/14, 1:08 AM
#11

Kanske jag ska försöka få tag på en sån då. :-) Hade hoppats att någon av dom jag köpte passade minsta hunden men bägge var för stora, hon väger bara 1.8… Får väl använda dom till Sim, vår hane, han är inte riktigt lika jobbig. ;-)

Jossefina
5/27/14, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Simon rör sig väldigt bra i Puppias vest-sele.. den är mjuk och sitter inte åt mot frambenen. Dock kan han backa ur den om han får sträckt koppel 🙂 den lelle rackaren.

Förra året hade vi en Gustav&Evita, den var fin och väldigt go men där var ett spänne som satt ivägen för ena frambenet. Den har han nu växt ur!

Ellensmatte
5/27/14, 11:31 PM
#13

Missannas, vad heter modellen som du har? Jag är livrädd att mina katter sliter sig loss.

Annons:
Upp till toppen
Annons: