Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1544 ggr
L8sduckfeet
5/18/14, 7:19 PM

Min Böna har nu fått 4 bebbor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min Zoega har fött sin första kull! Dag 69. Jag var lite nervös när det aldrig satt igång men sen gick det hela snabbt efter att hon började diskutera med mig att det nog var dags 😊. Hon slickade så mkt så hinnan på den en ungen gick sönder innan den kom ut. Jag hjälpte henne lite när det verkade som den hade fastnat. Fick slunga o skrubba sen började den äntligen att andas. Puh. Imorrn är de 1 vecka gamla, jag är så glad att alla lever och mår bra. Det blev 2 orientaler o 2 siameser. Jag är inte så haj på färger men kan de två som föddes kolsvarta sedan bli bruna (choklad) som mamman eller hur funkar färgen? Jag läste att först utvecklas den blå färgen sen choklad sen lila sen creme o röd. Stämmer det? Ni som vet😊

Hemsida - http://L88657.wix.com/duckfeets
Blogg - duckfeets.bloggo.nu

Annons:
L8sduckfeet
5/18/14, 7:23 PM
#1

Varför blir bilden så liten😁?

Hemsida - http://L88657.wix.com/duckfeets
Blogg - duckfeets.bloggo.nu

Friskan
5/18/14, 7:31 PM
#2

Grattis! Klicka på bilden så blir den större :)

Saffran0Spice
5/18/14, 7:34 PM
#3

Naaw Diabetes varning! 😍

Leon1973
5/18/14, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Om du vill att din bild ska visas direkt i inlägget och inte som en liten tumnagel så markera "Visa bild direkt i inlägget"

be inte om hjälp om du inte vill ha den

kitte
5/18/14, 7:40 PM
#5

Jättegrattis! ❤️Vad skönt att det gick bra och vilken tur att du kunde få igång den lille som fosterhinnan brast för tidigt på, bra jobbat! Nu väntar vi bara på bilder på dom små underverken 🙂 Föds dom svarta så blir dom svarta, så var det i alla fall när min svarta orientalhona Alice föddes.

kalindas
5/18/14, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Grattis! 😃
Orientalerna får den färg de föds med. Siameserna får sin mask efterhand. Det är inte säkert det blir några chokladbebisar, för då måste pappan bära på chokladanlaget. Samma gäller lila och blå, båda föräldrarna måste bära på dillusion (säkert felstavat som vanligt). 🙂

Här är bilden i större format! 🙂

/Elisa

Annons:
AngelsCo
5/18/14, 9:22 PM
#7

Först, STORT grattis till din jättefina kull! Fyra är ett bra antal!

Orientaler föds med den färg de har. De ska liksom inte byta färg. Siameser föds vita och maskar sedan ut till den färg de kommer att ha senare. Kolla på öronkanten om ett par dagar vilken färg den har. Det finns flera teorier om hur man färgbestämmer kattungar, men öronkanten, nossepegeln och trampdynorna har specifika färger kopplat till deras grundfärg (å andra sidan finns det undantag, som när en blåpadda med svart näsa och svarta trampdynor står på bordet framför Eiwor Andersson). Om du länkar till stamtavlan är det lättare att se vilka färger som kan bli, och hur hög sannolikheten är.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Boggsvea
5/19/14, 7:48 AM
#8

Grattis till fina bebisar ♥ från pappa, *S Pepparkornsögas lilla Fridolf med familj.

SE*Pepparkornsögas Skrattar

Missannas
5/19/14, 11:18 AM
#9

Stort grattis till kullen! 🌺 Så skönt att allt gick bra till slut, en kull på fyra är precis perfekt. 

Vi ser fram emot mycket bilder på de små! 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

alltidsiames
5/19/14, 3:29 PM
#10

Grattis till familjelyckan!

L8sduckfeet
5/19/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tack alla för era svar! Då förblir alltså kolbullarna kolbullar, kul! Det ska bli jättespännande att se vad siameserna utvecklar för färger. Nosspegeln och öronkanterna verkar brun/mörkgråa än så länge, färgen kom för några dagar sedan. De har inte riktigt dubblat sin vikt nu efter en vecka men de suger på o frodas så jag räknar det som godkänt. Snacka om att de växer och förändras varje dag😃 ❤Fridolf❤/Zoega

Hemsida - http://L88657.wix.com/duckfeets
Blogg - duckfeets.bloggo.nu

Saffran0Spice
5/19/14, 8:43 PM
#12

#11 Fy dig att lägga in sånna bilder!
Man blir ju kattunge-sjuk av dem, hur menar du att man ska kunna titta på dessa småttingar och inte bli beroende?! 😍

Jag är dock redan ''fast'' måste se mer av dem under sin uppväxt ^^

L8sduckfeet
5/19/14, 8:53 PM
#13

Jag vet, man blir ju det😍😍

Hemsida - http://L88657.wix.com/duckfeets
Blogg - duckfeets.bloggo.nu

Annons:
Mewz
5/20/14, 7:08 AM
#14

Grattis!

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Upp till toppen
Annons: