Annons:
Etiketthobby
Läst 3692 ggr
[postmortum91]
5/2/14, 10:12 PM

Vill köpa kattlåda

Hej finns det någon i Värmland som har en kattlåda till salu?
Jag söker även kattleksaker och tillbehör

Annons:
OberonsMatte
5/2/14, 10:20 PM
#1

Kattlådor blir ganska ofräscha efter ett tag, så jag rekommenderar att du satsar på en ny. På ställen som Rusta och Ikea kan man hitta förvaringsbackar som är både billigare och ofta t.o.m. bättre än "riktiga" kattlådor.

Sajtvärd Katter iFokus

VStromberg
5/2/14, 10:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en, i Forshaga :) 

En stor kattlåda med lock och lucka från ferplast. Bara använd någon månad och är i nyskick. Kostade 599:- och jag tänkte ta 350:- för den, eftersom att den är i så bra skick. :) Eventuellt diskuterbart..

http://www.ferplast.com/uk/shop/cat-supplies/cat-toilette-hygiene/maxi-bella

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

[postmortum91]
5/2/14, 10:26 PM
#3

#1 Okej, jag ska kolla. Jag har iofs en plastlåda hemma. Tänkte ha en så länge och köpa en bättre till hösten då vi får bra ställt igen, somrarna är alltid knappra så då sparar jag in på kattlåda så länge.

#2 Haha nej tack. Jag är ute efter en så billig som möjligt. Jag skulle kunna få en med lock för 300 ny. Tack ändå.

kalindas
5/2/14, 10:27 PM
#4

Säger som #1 köp en bra plastback istället. Billigare och ofta mycket bättre och sen slipper katterna gå in i en låda med lucka där det är kvavt och äckligt, hur väl man än städar.  🙂

/Elisa

OberonsMatte
5/2/14, 10:29 PM
#5

Väljer du lådan från #2 så bör du ta bort svängluckan. Katter vill inte vara instängda när de går på lådan. Luckan gör dessutom att lukt och damm koncentreras och stannar kvar därinne, vilket kan göra toaletten extra påfrestande att använda för katten.

Sajtvärd Katter iFokus

VStromberg
5/2/14, 10:34 PM
#6

#3 Okej, ja absolut kan du få en ny med lock för under 300kr, men ingen ferplast maxi bella ;)

#5 Jaså? Av de kattlådor jag har haft så tycker katterna allra bäst om varianterna med luckor.. Nu har jag dock gått över helt och hållet till peewee och deras lock-lådor är alldeles för små och taniga/ostabila för min smak, så numera får mina katter gå på lådor utan lock. ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
OberonsMatte
5/2/14, 10:43 PM
#7

#6 Jag har ingen egen erfarenhet av lådor med lucka, men jag har intresserat mig för och läst mycket om katters naturliga beteenden/behov och eventuella problembeteenden som kan uppstå.

 När det gäller problem med rumsrenhet där kattlådans egenskaper visat sig vara orsaken är det (förutom smutsiga lådor) oftast stängda lådor, pellets och kristallsand som katter har svårt för.

Sajtvärd Katter iFokus

VStromberg
5/2/14, 10:48 PM
#8

#7 Där ser man :) Då har jag nog bara tur att alla mina katter jag haft funkar på alla sorters lådor.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

OberonsMatte
5/2/14, 10:50 PM
#9

#8 Ja så är det nog, men det kan ju vara bra att veta om ändå - ifall det skulle uppstå problem senare. Då vet du vad du bör ändra.

Sajtvärd Katter iFokus

ElisabethB
5/3/14, 9:49 PM
#10

Var i Värmland?

Bor iof i Åmål numera, men har kontakter i princip i hela Värmland och kan ha koll på när det kommer någotbra erbjudande.

Fast jag skulle satsa på en ny..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Attacks
5/4/14, 4:15 PM
#11

Der er mye jeg ikke har i mot å kjøpe brukt, men en kattelåda - den skal være ny så jeg kjenner til alle basselusker som har vært innom den :-) Noe annet ville jeg syntes var ekkelt :-)

Det er bare fantasien som setter grenser dersom du er kreativ eller kjenner noen som er det.

Man behøver ikke kjøpe dyrt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Upp till toppen
Annons: