Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2533 ggr
Piika
4/21/14, 9:05 PM

Planerade kullar/kattungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla uppfödare/kattungeägare!

Mitt namn är Kajsa och jag bor i Karlstad. 
Jag har är helt förälskad i denna ras! 😍

Det är mitt ex Malin, jag har att tacka för denna upptäckt.
Jag levde tillsammans med hennes orientaliska långhår och så köpte vi Akilles [S*Broddans Lambok] som vi tyvärr förlorade i FiP sommaren 2013. Han var min bästaste tuss och det går inte en dag utan att jag saknar och tänker på honom. Vi letade efter en ny kompis till Conrad så jag har varit i kontakt med några av er tidigare. Nu har Conrad fått en ny kompis som han trivs bra med vad jag vet.

Jag håller på att starta upp min vardag i Karlstad. Och pusselbitarna börjar falla på plats igen. Så då är min plan att se om min/mina nya familjemedlemmar kanske är planerade.. 

Jag hoppas på att S*Broddans kommer leverera ena familjemedlemmen till mig här i höst.. Då jag så gärna vill ha en släkting till Akilles och förhoppningsvis kommer det kännas helt rätt.

Men jag vet att de trivs i sällskap med likasinnade..
Så, du som uppfödare.. Har ni några planer på kattungar?

Hemma hos min mor finns våra två bondkissar. Emil och Linus.
Jag kommer skaffa något eget så småningom och därför vill jag hålla mig uppdaterad på vad som kommer hända härnäst.. 😉

Jag kommer kunna erbjuda ett hem med massa kärlek och lek. Jag gillar att göra tricks och ha agility med mina kissar. Innekatt med möjlighet att få komma ut i sele och koppel. Mina bondisar går ut lösa i sele med en plinga med mig och lyssnar till kommando. Och om man inte lyckas tajma de två så får Emil & Linus vara stand-in så länge.

Jag har ett intresse för utställning, så det skulle jag gärna vilja fortsätta med..

Har en liten förkärlek till långhåren..
Men jag kommer vara öppen för alla förslag! 
Då jag inte vill missa någon potentiell pälsboll.
Det ska kännas bra i hjärtat.. För alla 3..  

Så ni får gärna kontakta mig här eller via min mail: 
kajsayeepersson@hotmail.com eller Facebook Kajsa Yee Persson. 

Då får jag tacka för mig och hoppas ni och era kissar har haft en bra påsk! 😃

Annons:
kalindas
4/21/14, 9:08 PM
#1

Fina katter på bilderna. 😍
Lycka till med ditt letande. Finns massor av vackra kattungar just nu känns det som. 🙂

/Elisa

Lejdet
4/21/14, 9:16 PM
#2

Jag har just fått 10 st. kattungar(balineser+ ev.någon variant) 3 + 7 st med 6 dgrs mellanrum. Tre är tingade redan innan födseln, men resten hoppas jag kommer att växa upp och bli lika underbara som sina föräldrar!

De har stor förutsättningar att bli riktigt snygga, men det ser vi först om några veckor ;-) Möjliga färger är: Choklad, brunt, blått och lila, ena honan kan ge tabby, andra endast solida.

S*Cupcakes
4/21/14, 9:27 PM
#3

Väntar en kull NU och en om två veckor. www.cupcakes-cattery.se

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Piika
4/21/14, 10:27 PM
#4

#1 Skulle säga t-ordet men de betyder otur.. Men jag hoppas! :) Tack, de är Emil längst upp, Akilles i mitten och Linus längst mer. #2 Berätta gärna lite mer när du vet lite mer.. Jag kommer följa tråden med påsk-kullen för bilder.. ;) #3 Åh spännande! Ska kolla upp hemsidan.. :)

Mewz
4/22/14, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här väntar vi vår första kull OSH/SIA/SYS till helgen :)

Real stupidity beats artificial intelligence every time

kitte
4/22/14, 10:33 AM
#6

Lycka till att hitta din kisse, så fina katter på bilderna🙂

Annons:
Lejonhjarta
4/22/14, 3:50 PM
#7

Hejsan. Vi har 2 kullar här hemma med samma pappa som Carlitos har till sin kull. Sim är en otroligt intensiv och trevlig katt och kattungarna i tidigare kullar har ärvt mkt av honom. Första kullen som nu är 2 månader är alla lila. Tjejerna lilaskölpaddsspotted och killarna llavita orientaler allihopa. I andra kullen som är 3 v så har vi en röd/vit OSH tjej som skall stanna men 3 killar till salu. 1 röd/creme? sys, 1 röd/creme? och en brun/blå? sys. Alla korthåriga. Ev skall Sim bli pappa till ytterligare en kull ihop med Blåsan, mamman till mammorna för dessa 2 kullar…

[SE* Qjou´z]
4/22/14, 6:18 PM
#8

Hej!

jag planerar parning i sommar mellan SE* Qjou´z Arizon OLH g & Shilby Lines Yoda´s Yoga OLH b03 båda kans ses på denna sida samt min blogg: www.figgelina64.bloggagratis.com

Finns till salu för utställningsintresserad SE* Qjou´z Dakotah racer Boy OSH n03 25 Var…även denna kattunge på snart 14 veckor finns det bilder på i denna sida

Mvh Lisa SE* Qjou´z

[SE* Qjou´z]
4/22/14, 9:23 PM
#9

Oj…blev lite fel bloggadress skall vara www.figgelina64.bloggagratis.se

//Lisa

Piika
4/22/14, 9:28 PM
#10

#5 Vilken go mage!
Du får hålla en uppdaterad vad som dyker upp.. 😉

#6 Grabbarna hälsar tack för komplimangen! 
Förhoppningsvis dyker min kisse/mina kissar upp.. 😃

#7 Finns det bilder någonstans? 🙂
Såg att hemsidan inte var färdig ännu.. 

#8 Yoda är så fin! Jag skrev till dig på face.. 🤪

Piika
4/22/14, 11:52 PM
#11

Hej igen! Tänkte bara förtydliga lite mer.. :) Tanken är att hitta en kattunge under sommaren/början av hösten.. Men om det finns någon nu som känns rätt så kommer den ha sällskap av Emil och Linus tills förhoppningsvis Gunilla får en ny kull.. Då jag vill ha en släkting till Akilles. Jag har en liten förkärlek till långhår men jag är vidöppen för förslag.. Långhår, korthår och variant. Vem vet om den rätta är en naken en.. Så har du/ni någon nu eller planerar in en kull så tveka inte att höra av er! :) Hoppas på en riktig babyboom.. ;)

[SE* Qjou´z]
6/20/14, 8:22 AM
#12

Jag har en 8 månaders lilaspotted långhårshane till salu i september början av oktober.

//Lisa SE* Qjou´z

S*Cupcakes
6/21/14, 9:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Om du vill ha en dammsamlare med päls som en kardborre och ett hjärta av kurrande guld så har jag en liten kille som skulle älska att få förgylla vardagen hos en familj med mycket action och gosiga upptåg!

Han heter "Sockan" och är född den 4e maj och blir leveransklar nångång i juli. Han är faktiskt en peterbald, men pälsen är sådär borstig och brushig och ganska kulig. Han kommer förmodligen få riktigt härliga gröna ögon med en busig uppsyn och långa ben som med fördel kan springa väldigt snabbt under hopp och lek!

Han blir 7 veckor imorgon och du kan kontakta mig på e-post, mobiltelefon (076-11 95 465) och så :) Fler bilder finns på vår Facebooksida.

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Annons:
Felicula
6/22/14, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Min älskade lilla Ateyo har ju ännu inte hittat sitt hem. Han har en helt egen tråd här:
http://siames.ifokus.se/discussions/538c6a1c8e0e745e1300027a-var-ska-jag-bo-nar-jag-blir-stor?discussions-1
Bifogar en bild här också. Han är helt underbar, har världens hesaste knorr-jam och är gosig som bara den.

Felicula
6/22/14, 1:03 AM
#15

PS Ateyo är leveransklar

Upp till toppen
Annons: