Annons:
Etikettkattprat
Läst 2671 ggr
Proktologi
2014-04-14 14:40

Katteri?

Jag mailade lite med någon som har katteriet xxxxxxx. Jag skrev även att jag var intresserad men när jag började prata om utställning, avel och sjukdomar så slutade personen svara. Stamnamnet är inte registrerade på sverak/Findus. Någon som vet nåt om denne person? Känner att det verkar lite oseriöst :/

*Redigerat av sajtvärden.

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
vojo
2014-04-14 14:48
#1

Om man går in på deras sida så står följande: Vi är numera anslutna till WCF och registrerar våra kattungar där. Tidigare har vi fött upp inom Sverak, då under stamnamnet XXXXXX.

Proktologi
2014-04-14 14:51
#2

Aaah okej! Tycker dock fortfarande att man blev otrevligt bemött. Skulle gärna vilja se dessa linjer. Vart kan man kolla stamtavlan på wcf?

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

vojo
2014-04-14 15:22
#4

Står inte så mycket på sidan men XXXXXXX finns registrerat där iaf! Ska besöka dem på fredag! Kan skriva lite mer om mina intryck av deras katteri! Jag kan ställa de frågorna du vill ha svar på när jag är där och samtidigt fråga varför du inte har fått svar på dina frågor!

Proktologi
2014-04-14 17:10
#5

#4 
ja snälla gör det!

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

kalindas
2014-04-14 18:59
#6

Känner tyvärr inte till detta WCF katteri, men kolla vilken klubb de är anslutna till. Finns flera WCF katterier här och de skulle aldrig få för sig att vara otrevliga, utan är väldigt seriösa. 🙂
De kanske vet vilket detta katteri är, för jag har aldrig hört talas om det. 😮
Var bor du någonstans?

/Elisa

Annons:
cillaroten
2014-04-14 19:09
#7

Inget katteri jag känner igen.

Det kan ju dock finnas tusen olika anledningar till att hon/han inte ännu har svarat på dina mail. Tänker att man kanske inte ska vara för snabb att döma någon som oseriös och otrevlig 🙂 Ffa inte offentligt.

Mvh/Cilla

kalindas
2014-04-14 19:09
#8

Ang. stamtavlor så kolla på Pawpeds, där skickar de flesta WCF:are in till. Nu verkar detta vara ett nytt katteri i föreningen, så kolla upp det gamla katteriet på Sverak.

/Elisa

Proktologi
2014-04-14 19:13
#9

#6

Jag bor i Luleå.

är nämligen i tankar på att skaffa mig en foderkatt eller köpa mig en till sia/osh för att ställa ut och avla. Åker gärna hela sverige för rätt katt och rätt katteri :)
Ska starta eget katteri i vinter/höst är det tänkt.

Eftersom att dom sålde ut massiva mängder katter så blev jag mest nyfiken på vad det var för katter och linjer rent generellt.

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

kalindas
2014-04-14 20:37
#10

Låter ju lite mystiskt om de säljer massiva mängder av katter. 🤔
Fast nu ska man kanske inte måla fan på väggen eller misstänka att detta är ett dåligt katteri. 

Men OM ni skulle besöka det och skötseln av katterna eller något annat inte känns bra. Tveka inte att kontakta WCF (misstänker att de då är medlem i SNRF) och meddela dem om ev. misstänkta saker. För WCF har lika hårda regler som Sverak där.

/Elisa

Missannas
2014-04-14 21:06
#11

Jag har plockat bort stamnamnet. Vi kan inte diskutera ett enskilt namngivet katteri såhär på sajten, oavsett om de verkar oseriösa eller ej. Tråden är öppen för kommentarer tills vidare men jag vill inte se katteriets namn.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
2014-04-14 22:35
#12

#11
Jo, jag var lite kluven där. Men blev lite engagerad då det stod WCF och jag aldrig hört om det namnet.

/Elisa

Proktologi
2014-04-14 22:36
#13

#11 

okej! tack Missannas :)

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: