Annons:
Etiketthälsa
Läst 1159 ggr
Missannas
3/23/14, 4:31 PM

Reaktion av bucacat?

Cookie har fått en allergisk reaktion och jag är ganska säker på att den är orsakad av Bucacat. Jag gav henne Bucacat för några veckor sedan, det sista ur den tuben och i samband med det fick hon ett sår i örat. Det läkte snabbt så vi tänkte inte mer på det. Nu när skorpan var på väg att försvinna köpte jag en ny tub och gav katterna, dagen efter hade hon plötsligt fått ett nytt litet sår vid skorpan och även två andra småsår i det andra örat, öronen är lite röda och hon kliar sig lite grann. Inga förändringar i foder eller liknande och det finns alltså ett mycket tydligt samband med bucacaten. Har någon av era katter fått eksem eller liknande av bucacat? 

Kan tillägga att hon har fått kortison idag som funkar superbra, i samråd med vet. så klart.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
Millimina
3/24/14, 7:59 AM
#1

Det var ett tag sedan jag gav katterna det. Men jag har ingen som har reagerat negativt på det.

kitte
3/24/14, 8:42 AM
#2

Jag har aldrig gett mina katter det men det låter klart som en överreaktion, hoppas lilla Cookie hämtar sig fort. 🙂

Missannas
3/24/14, 11:32 AM
#3

Innehållsförteckningen är ju lite otydlig eftersom det inte framgår vilka smakämnen de använder. Någon mer bucacat blir det i alla fall inte till Cookie. 

Tack kitte, hon hämtar sig snabbt och bra här 🙂 hon verkar inte ens förstå vad matte stressar upp sig över.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

lynxlo
3/24/14, 3:46 PM
#4

Jag ger bucacat men har inte märkt något utöver det vanliga allergi-kli som Nanna tyvärr dras med. Ska vara extra observant hädanefter dock, se om finns samband med mer eller mindre kli efter att hon fått bucacat.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Nebel
3/25/14, 12:15 AM
#5

Mina killar har inte reagerat på Bucacat. Försökte däremot pröva Decapinol gel på Samuel med följd att han betedde sig som om jag försökte att förgifta honom ;(. Det stod i bipacksedeln att det kunde "pirra lite" i tandköttet men han blev helt tokig och till slut fick jag försöka skölja munnen på honom. Gott att höra att Cookie är på bättringsvägen 💚!

Missannas
3/25/14, 5:45 PM
#6

#4 Jobbigt med kli :( hoppas ni får bukt med det snart.

#5 Decapinol känner jag inte till men det låter ju inte kul, stackars Samuel, tur att matte hjälpte honom. 

Såren är nästan borta, de andra har dock väldigt svårt att förstå att de inte ska slicka henne i öronen! Hade det varit värre hade jag väl fått sätta tratt på alla utom Cookie själv. Knaskatter.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
Nebel
3/26/14, 1:40 AM
#7

#6 Hjälpsamma gänget 😄

Upp till toppen
Annons: