Annons:
Etikettkattprat
Läst 3670 ggr
[lucii]
3/21/14, 11:28 PM

Byggt en möbel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Istället för att köpa en färdig möbel byggde jag en egen med lådor och filtar från IKEA!

Annons:
[lucii]
3/21/14, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Filtarna fick jag fint uppsydda av en på jobbet 🙂

MrsGoldfire
3/21/14, 11:30 PM
#2

Tjusigt!

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

odjuren
3/21/14, 11:35 PM
#3

Snyggt!

//Odjuren

www.odjuren.com

GunillaSverkersson
3/22/14, 6:40 AM
#4

Vad roligt att göra en egen, där har du plats för många katter och leksaker.😉

 Vet alla att pip-rensare som man först snurrar runt fingret som en spiral är väldigt populärt. Mina är helt galna i dem, kul när man kastar och de kommer tillbaka med dem i munnen.

 Jag gillar också att återandvända gamla saker. I ute-buren har jag en gammal resväska med en gammal vinterjacka i som katterna gillar att ligga i.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

cerwinvegas
3/22/14, 7:18 AM
#5

Det där blev kanon fint va kul katterna ska få nu.. 🙂

Gunilla kul att kunna återanvända saker det gäller bara att vara kreativ som du är ..👍

kalindas
3/22/14, 7:58 AM
#6

Snyggt!

/Elisa

Annons:
[lucii]
3/22/14, 10:11 AM
#7

Är det inte en sån här möbel man kallar för "katt förvaring"? Jag behöver dock 10 katter till isåfall. Jag vet dock inte om min man skulle gå med på det. HAHA! 😃

Denna möbel var jättelätt att bygga och katterna älskar den! Gloria kan till och med peka i taket. 

Om ni vill bygga något sök på IKEA hackers eller något sånt. Massa inspiration!

Jag är sugen på bygga fler saker så det dyker nog upp fler trådar som denna igen. 😛

[lucii]
3/22/14, 10:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Man kan även hitta en gammal docksäng på myrorna för den som inte känner sig lika händig. 😉

Nebel
3/22/14, 9:27 PM
#9

Kul idé, förstår att missarna gillar den fina möbeln!

Missannas
3/23/14, 2:59 PM
#10

Vilka bra idéer! Både docksängen och ikeamöbeln. Kommer att tänka på min siames Melissa som jag hade när jag var liten, hon älskade att sova i min docksäng, såg jättegulligt ut.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kitte
3/23/14, 4:05 PM
#11

Vilken påhittig ide´, jättefin! Där har dom jättemånga platser att välja på. Nu kan du ju ha tio katter.😃

[lucii]
3/24/14, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Mamma ville rensa sin vind så vi har även denna som min första siames ofta sov i (min gamla dockvagn).

kitte
3/24/14, 1:59 PM
#13

#12 Vad gulligt!❤️

Annons:
Katja Wulff
3/24/14, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Vilka bra tips! Roligt (och ofta väldigt billigt) att göra saker själv. 

#12 Oj, vilka flashbacks jag får från barndomen då jag konstant rullade runt mina siameser i dockvagnen. :) 

Vi ska snart renovera sov(/katt)rummet i vår lilla stuga. Innan det ville vi testa om katterna skulle vara intresserade av en "takmöbel". Detta är första prototypen (den kommer bli både roligare och snyggare efter renovering) och som ni ser är den godkänd av alla. Gucci, som i vanliga fall inte alls är en klätterkatt, trycker även hon där uppe. Lite tråkigt nu att de bara ska ligga där hela tiden och slutat umgås med oss…

Du hittar massa fina bilder på Iggy Katt och Gucci Katt i min knasiga matblogg http://kaffekokarkokboken.blogg.se. Det finns även ett gäng i min ballongblogg http://ballongkatten.se. Kom in och säg hej!

Nebel
3/25/14, 12:18 AM
#15

#12 Åh, minns våran genomsnälla huskatt Hambo som vi fick klä i dockkläder och bädda ned i vagn och säng ;)

[lucii]
3/26/14, 6:19 PM
#16

#14

Jag vill gärna se resultatet sen 😉

Mina katter fnyser ofta åt färdig byggda kattmöbler. Som bebis fick jag sällan ha mina saker ifred. Brors siames/oriental (som sedan blev min) skulle låna babysitsen, barnvagnen och blev gärna skjutsad mellan olika rum i dockvagnen (samma som jag lagt upp här).

Vissa katter blir lite osociala med åldern tror jag. Mina tanter blev mer sociala när lilla Gloria flyttade hit. Det finns säkert billigare lösning på "problemet" också.

[lucii]
3/26/14, 6:20 PM
#17

#15

Ja, vissa katter tycks stå ut med det mesta. 😉Hihi..

Upp till toppen
Annons: