Annons:
Etikettomplacering
Läst 1555 ggr
Q&Morris
2014-03-16 12:57

2 underbara siames killar söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vi har två helt underbara siames killar på 7 år som söker nytt hem. Det är med sorg i hjärtat vi nu måste omplacera dem då vår son har blivit allergisk.

Q (Quentin, brunmaskad) och Morris (Morrisey, blåmaskad) är, precis som siameser brukar vara, underbart sociala, keliga och ger obegränsat med kärlek till sina människor. De vill gärna vara så nära det bara går och sover gärna hos dig på natten. De är halvbröder och har levt tillsammans hela sitt liv. Det är därför ett krav att de får fortsätta bo tillsammans.

Q är väldigt lugn i sitt sätt, älskar alla tvåbenta varelser, oavsett barn eller vuxna. Han är speciellt fin och go med barn. Morris är lite mer avvaktade av sig när det gäller nya människor även om han snabbt vänjer sig. Han är inte lika road av barn som Q, han är dock alltid snäll och väljer att gå undan om det blir för mycket. Morris är den mer pratglada av de två och har rätt roliga ljud för sig. De är både mycket snälla och lätta att hantera, kloklippning är tex aldrig några problem. De har båda viss hundvana då min syster har flera hundar - så länge hundarna är snälla och inte tycker om att jaga små kissemissar brukar det gå bra.

De är ju såklart innekatter men tycker mycket om att gå ut på vår/sommar halvåret, de har fått chansen till det när de ibland har bott hos min mamma som bor lantligt i hus. 

Q är foderkänslig och bör äta foder därefter (vi använder Royal Canin Hypoallergenic).

De är givetvis kastrerade, fullt försäkrade i Agria och vaccineras varje år.

Kattlåda, matskålar, katt träd, leksaker medföljer givetvis. Vi kommer inte att ta betalt för dem, det viktigaste för oss är att hitta ett långvarigt och kärleksfullt hem till våra underbara pälsbollar. Vi ställer gärna upp med att betala både mat och försäkring under en period. 

Vi är öppna för både direkt omplacering och fodervärdskap.

Vi bor i Sundbyberg.

Om du/ni är intresserad av att veta mer om Q och Morris och skulle vilja ta hand om dessa härliga personligheter, kontakta mig via telefon eller mail och berätta mer om dig/er. Jag skickar gärna över fler bilder på killarna.

Anna Lindgren
anna_gardmark@hotmail.com

Annons:
Nebel
2014-03-16 23:28
#1

Underbara grabbar, hoppas ni hittar en bra ny familj snart!

puppen
2014-04-07 13:55
#2

Hej!

Är dom fortfarande kvar, eller?

ring isåfall till mig 0704881468 Jill

berthagenn
2014-04-07 15:22
#3

hur har det gått månne?

Upp till toppen
Annons: