Annons:
Etiketthumor
Läst 7366 ggr
Missannas
2014-03-07 19:28

Kattnappa din drömkatt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan väl inte vara ensam om att "fönster-shoppa" katter? Visst finns det någon eller några katter som man har som favoriter även om de tillhör någon annan och man kanske aldrig ens har träffat dem? Vilken eller vilka katter löper extra stor risk för att slinka ner i väskan eller innanför tröjan om du skulle träffa på dem? 😃

Jag föredrar egentligen siameser men hade haft mycket svårt att motstå "Milla" S*Cross-Bow Crest Hot Lips. 😍

Vilken katt vill du kattnappa?

Lägg gärna upp en bild men glöm inte be om lov först, länka kan man alltid göra. 🙂

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
Jessicahagstrom94
2014-03-07 19:39
#1

Jag tycker att min katt är en alldeles perfekt katt och jag kan knappast få någon bättre katt.

Men ska man välja nån annan får det bli en sån här Ragdoll:
Brun bicolor
http://ifokus-assets.se/uploads/fe2/fe261b5d59644de8ebd5527301ce2537/dsc-0029.jpg

Jessicahagstrom94
2014-03-07 19:44
#2

Men jag är så otroligt fruktansvärt jättesugen på en siames!

En blåmaskad, chokladmaskad, ngt med sköldpaddsmaskad eller en röd(tabby)maskad!

kalindas
2014-03-07 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den här damen har jag sett i verkligheten och hon är nog en av de snyggaste katterna jag sett de senaste åren. 🙂
Allt från hennes utseende till de läckra gröna ögonen och den söta svanstippen.

http://siames.ifokus.se/articles/51598158ce12c44b250006a2-manadens-katt

/Elisa

jillan
2014-03-07 22:34
#4

Vill gärna kattnappa S*Sandvretens Loch Lomond, OSH n24 "Tiger" ❤️

Zakira
2014-03-07 22:58
#5

Kan bara hålla med #3 Har inte haft äran att träffa henne själv, men ack så vacker! GoodWibes Cookie Dough 😘Verkligen helt underbar.

(…Sen lever ju Mariol's Stella Feelante och Anna-Lenas Solomon lite farligt också förstås 😇)

Nebel
2014-03-07 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Måste tillstå att jag är väldigt svag för Lo's lilla Nanna ;). En annan läcker fröken som jag gärna skulle lägga vantarna på är den ljuvliga Tammees Vicky Versace 💖 http://www.sogrupp.se/2013/01/resultat-foton-fran-frasets-utstallning-5-6-januari-2013/tammeesvickyversace5/

Annons:
Maria29
2014-03-08 08:18
#7

Jag drömmer om en BAL FW67 så skulle någon ha så så skulle jag krypa i buskarna.. skämt å sido jag har inte plats med en till katt men någon gång i livet så ska jag ha en.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Jossefina
2014-03-08 09:12
#8

oj! den där lilla Milla hade fått gifta sig med Simon och flytta in direkt…

carinbrack
2014-03-08 12:16
#9

Jag säger Molly i tråden bredvid!

Attacks
2014-03-08 12:37
#10

Jeg syns dette ble direkte vanskelig. For jeg har jo 2 drømmejenter og 2 drømmegutter. Men jeg skulle gjerne kattenappet Jill sin vakre SYS gutt. Finner bilder på hannkatt siden :

http://www.labellcats.se/frames.htm

Harly du Bois de la Plaine - SYS a 03 21.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

kitte
2014-03-08 18:23
#11

S*Limericks O´Malley var en sådan där liten rackare som jag föll pladask för! 😍Och förra månadens katt, Sally Rigmor är en helt underbar fin pingla som jag skulle kunna  stoppa ner i väskan. Den 22 februari var jag på kattutställning i Kristianstad, där blev det kärlek igen, en lila orientalpojke vid namn S*Escarceo´s Mr Cabdriver, han skulle jag också kattnappa, herregud det blir tre stycken, en hel väska full! Kategori IV är som en  chokladask full med härliga praliner, man vill bara ha fler!!! 😃

AngelsCo
2014-03-08 18:30
#12

Jag säger samma som Veena, Jills fransman är en väldigt speciell katt. Men min drömkatt är och förblir min egen katt: S*Ziandra's Zaza

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Beige
2014-03-10 20:25
#13

Det finns flera underbara katter som jag skulle vilja kattnappa men på första plats kommer nog en långhårig oriental som jag sett bilder på via fb.

Jag kan inte ladda upp bilder här på Sif nu för tiden (och känner för övrigt inte ägaren med bilderna) men om ni googlar på hans namn Mylynn Magnifique så hittar ni flera bilder.

Han är urläcker!

ps, #11Tack för orden om min Sally, tror jag vill ju inte bli av med henne ;)

Annons:
kitte
2014-03-10 20:39
#14

#13 Sally lever lite farligt nu 😃

Mezzoluces
2014-03-10 22:55
#15

SE*Sunna Souls Shivas Magic Moment "Steve" Och SE*Missannas Cookie

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

lynxlo
2014-03-11 00:59
#16

Hu, så svårt det är att välja bara några! Men nu har jag gruvat mig nog, skulle kunna skriva en hutlöst lång lista på vackra, rara, fina katter förstås! Till en början (och då behövs en julklappssäck disney size..) kan jag tänka mig samtliga månadskatter som vi fått stifta bekantskap med, blir lika förälskad varje gång!
En kisse som frekventerat forumet och ALLTID får hjärtat att slå volter är Svarta Änkans Lilleman! Honom skulle jag kunna stoppa i fickan på direkten! Av de katter jag haft turen att möta irl så är jag helt nere med vilt vackra Limericks Pannacotta som ägs av Camilla Olin, vilken speciell katt! Också Clamoris Finn, fd avelshane hos Labolinas, med sina undersköna och goa ungar- samtliga hade fått plats i kattsäcken! Hans kullsyster Clamoris Fabricia (som bor i Finland hos uppfödaren) är nog den katt jag fönstershoppat mest hittills, hon är så oerhört vacker och går knappt att se sig mätt på! Så ligger det även till med två avelshanar som också de är kullsyskon- Ventiquattromila Baci of Black Lotus och V.E.R.D.I. of Black Lotus- sannerligen skönheter som får mig att tappa fattningen båda två! Till sist kan jag inte låta bli att stämma in om några favoriter från ovan: Tammee's Vicky Versace, Cross-Bow Crest Hot Lips "Milla" och sist men inte minst Annas alldeles underbara Cookie! 

#6 Nanna hade förstås varit en lyckans ost med dig, Samuel och Barba Måns! Välkommen ner för kattklappning i alla fall! ❤️🙂

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Missannas
2014-03-11 14:01
#17

😃Här finns det ingen hejd! Många katter lever farligt! Min lilla Cookie också ser jag 😃

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

devour
2014-03-11 17:06
#18

Tuska. Mycket vacker orientalfröken :-)

Nebel
2014-03-12 07:40
#19

#16 Tack & tack Lo 😉, kattklappning är aldrig fel! #17 Du bör nog räkna igenom hela din underbara kattgrupp noga Anna, där finns många godingar 😜

lynxlo
2014-03-12 23:55
#20

Mitt i hejdlösheten inser jag att jag missade en storfavorit, nämligen eminente Blue Iam's Gandalf- vilken drömkatt! ❤️

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
MissMaven
2014-03-13 20:29
#21

Guccikattten!!! ❤️❤️❤️ jag skulle krama henne hela tiden!!!

AR*Shasa Kozi (bor hos Jill Back, han är så vacker)

Lilleman (en liten, eller kanske inte så liten längre, prickig kille från sif, otroligt söt!)

Sally (Lillemors Sally, så studsig!)

Men jag har katter jag älskar så mycket hemma redan!!!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Mezzoluces
2014-03-14 00:46
#22

MissMavens lillmupp och lillemors Kanaka och lejdets Flipp….. Osv osv HJÄLP listan kan bli huuuuuuuuuuuur låååååång som hellst 😁

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Nebel
2014-03-14 06:51
#23

Gandalf som Lo nämner är en riktig drömkille! Fick mig att tänka på en annan klart lysande stjärna Lillegutt (Sacred Souls Love like Winter). Hela Mijmu pix kattgrupp är förresten stjärnor i mina ögon (Kingston var underbar R.I.P)! Jean Dark's Donald Duck är en annan favorit. Oj, oj, oj, man kommer på nya godingar hela tiden 😉!

alltidsiames
2014-03-14 07:59
#24

Jag är rätt nöjd just nu, men tecknade katten Gustav får ju alltid plats!

Katja Wulff
2014-03-14 19:51
#25

#21 Haha, det hade hon gillat!

Gucci blev ju faktiskt kidnappad av mig (OK snodde bara tillbaka henne från min mamma) så skulle jag fortsätta kidnappa katter ligger Albert, Cookie, Sammet eller lille Francis risigt till. Eller vilken katt som helst som kommit i min väg förmodligen…

Du hittar massa fina bilder på Iggy Katt och Gucci Katt i min knasiga matblogg http://kaffekokarkokboken.blogg.se. Det finns även ett gäng i min ballongblogg http://ballongkatten.se. Kom in och säg hej!

S*Cupcakes
2014-03-14 20:35
#26

Anatolian Maximum Pleasure, Kattilan Two Five Charlie, Purrsia Matilda, Quan Tamashii, "Micky" Oltremare, hälften av Shasas katter… men helst hade jag nog kattnappat Ingemund för han påminner så mycket om min älskade Nietzsche

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

amandahurtigh
2014-03-15 00:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

En puss från Ingemund only for you Jenny!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Annons:
Gerro
2014-03-15 16:37
#28

Finns kanske ingen speciell, men alla chokladmaskade har stor risk att slinka ned i väskan 😉


Mewz
2014-03-16 10:57
#29

Förutom min egna finska pinne Sushi så finns det en extra speciell finsk pinne ❤️

Kiku - SC QUAN KIKU BY WAKISAKA

(och sen är min nya donna Naughty to die for *partisk)

Real stupidity beats artificial intelligence every time

AngelsCo
2014-03-16 11:18
#30

Listan över katter jag skulle vilja kattnappa växer varje dag ju… Både Sushi och Kiku och en hel hög med andra katter skulle få bo här. Tur att jag har Tantkatten <3

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

S*Cupcakes
2014-03-16 19:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Kiku hälsar att hon kräver att bli kliad på magen ca 20h av 24…. varje dag! Om en kattnappning skulle bli aktuell ;)

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Mewz
2014-03-17 07:35
#32

Och det skulle vara ett problem för att…? 😃

Real stupidity beats artificial intelligence every time

[lucii]
2014-03-20 10:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag har redan min drömkatt men det är klart. Ibland får jag syn på snyggingar som jag också skulle vilja ha. Jag bevakar en sida på Facebook där jag ser massa skönheter. Men så var de det där men pengar igen. 😉

Garmabias
2014-03-20 15:53
#34

Jag har en lång lista med katter jag vill nappa😃

Antagligen ligger N*Manhunter's Who's Smiling Now PEB n riktigt bra i min stora koffert och när jag ändå är uppåt landet tar jag en sväng om och hämtar S*Cross-Bow Crest Hot Lips "Milla"…

Annons:
kitte
2014-03-20 17:26
#35

#34 Din lilla Francis lever lite farligt nu! Skulle gott kunna tänka mig att stoppa ner honom i min kidnapparväska.😃

Proktologi
2014-04-14 22:23
#36

jag vill ha s*cupcakes katter.. mums…

Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se

S*Cupcakes
2014-04-15 08:55
#37

Verkar som jag får sätta hänglås på utställningsburarna framöver då ;) :p

Jenny - Sajtvärd på Siames iFokus

Mewz
2014-04-15 09:10
#38

Äsch, du måste ju dela med dig #37

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Upp till toppen
Annons: