Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 919 ggr
[postmortum91]
3/1/14, 8:21 PM

Snart föds min framtida kattunge :D

Yay, nu i mitten av mars föds en kull med siameskattungar, och jag och sambon står först i kön eller vad man säger :D

Mamman är en padda och pappan är rödmaskad. Vad tycker ni vi ska välja? en hona eller hane? En padda eller en rödmaskad kattunge?
Har hört att paddorna är väldigt speciella.

Jag vill ha en så gosig katt som möjligt. Vi har ingen annan katt nu, men uppfödaren har gått med på att vi bara köper en nu, och ser om den klarar sig med endast hundsällskap, om inte så har vi lovat att köpa ännu en siames :)

Annons:
odjuren
3/1/14, 8:26 PM
#1

Grattis till framtida bebisen

//Odjuren

www.odjuren.com

[postmortum91]
3/1/14, 8:28 PM
#2

Tack :)
Är hanarna generellt gosigare än honorna? En vän till mig säger bestämt att jag ska välja en hane om  jag vill att den ska vara gosig för att honorna har tendens till att vara mer självständiga. 

Varför är paddorna så speciella i sitt lynne för?

kalindas
3/1/14, 8:32 PM
#3

Hanarna är ofta lite mer krävande och kan vara mer gosiga än honor. Men detta är individuellt. 

Tror egentligen inte att det är någon skillnad på paddor mot andra färger på katt. Men ofta sägs det att de är mer viljestarka, egensinniga och personliga. Det är väl ungefär samma skröna som säger att alla rödhåriga människor är temperamentsfulla. 🙂

Mitt tips, välj den kattunge du faller för, bry dej inte om vilket kön. Bara den känns "rätt" för dej. 🙂

/Elisa

[postmortum91]
3/1/14, 9:03 PM
#4

Ah, okej :)

Jag längtar så, det gör nog vår hund också. Han kommer avguda kattungen, haha :D

tanteva
3/2/14, 5:11 PM
#5

Säger som Elisa. Välj den som du känner är "DIN" - det brukar ge sig när man ser kullen.

Cats are like potato chips - you can't have only one!

Lejonhjarta
3/3/14, 3:38 AM
#6

#3 Elisa, vad säger du!! Är det en skröna att vi skulle vara mer temperamentsfulla? Stämmer väl hemma på oss alla 3… ;-) OCH på våra 3 paddor!

Annons:
kalindas
3/3/14, 8:13 AM
#7

#6

😃

/Elisa

Mewz
3/3/14, 10:48 AM
#8

Välj med hjärtat :)

(och det kan ju födas brunmaskade hanar med :) )

Real stupidity beats artificial intelligence every time

[postmortum91]
3/3/14, 10:46 PM
#9

Ja, jag skulle få välja först, fast det kunde vara en annan uppfödare som skulle få välja hona om hon ville. Men annars är det fritt fram om jag förstod det rätt :)

Upp till toppen
Annons: